اهواز- خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار خوزستان در جلسه شورای سلامت، وضعیت بهداشت استان را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: توجه نداشتن دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود موجب عقب افتادگی از نظر بهداشت شده است. سید جعفر حجازی افزود: ورود پساب‌های صنعتی، ریختن زباله و نخاله در رودخانه و کنار ساحل، انباشت زباله در ورودی شهرهای استان نه تنها محیط زیست را به خطر انداخته بلکه موجب زشت شدن چهره شهرها شده است. حجازی وجود جوی‌های روباز،

دوره گردهای میوه فروش خیابانی و ماهی‌فروشان که بهداشت عمومی را رعایت نمی‌کنند، برای استان خطرناک دانست و گفت: با دستگاه‌هایی که مسایل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و افرادی که مواد غذایی روباز و غیر بهداشتی را در دسترس مردم قرار می‌دهند برخورد جدی خواهد شد. استاندار خوزستان ضمن اشاره به عملکرد ضعیف شهرداری، اولین وظیفه شهرداری را نظافت دانست و خواهان فرهنگ سازی در زمینه بهداشت شد.

نیاکان، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان خوزستان نیز در این مراسم اعتبارات تخصیصی برای نوسازی و تجهیز مدارس استان را یک‌میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان و نقدینگی واصله آن را یک‌میلیارد و ۱۱۵میلیون تومان بیان کرد. موسوی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این مراسم از ساخت دو کشتارگاه صنعتی در شهرستان‌های اهواز و بهبهان خبر داد و افزود: کشتارگاه صنعتی اهواز نیاز به ۷۰میلیارد ریال اعتبار دارد و تا کنون ۱۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وی با بیان این که کشتارگاه صنعتی بهبهان نیز نیاز به ۱۰میلیارد ریال اعتبار دارد، افزود: این کشتارگاه ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.