اصفهان امروز- اصفهان: رییس اداره سازمان‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ۱۰۰ انجمن غیردولتی، حافظ میراث فرهنگی استان اصفهان هستند. به گزارش روابط‌عمومی این سازمان، علی‌خیری افزود: این انجمن‌ها با هدف نظارت و حفاظت از ابنیه‌های تاریخی، مدیریت و حساسیت در خصوص نگهداری از بناهای تاریخی، توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی و هنرهای سنتی راه‌اندازی شده‌اند.

وی بااشاره به اینکه این انجمن‌ها در همایش‌های مختلف به صورت افتخاری فعالیت می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه در شهرستان‌های استان اصفهان اداره و نمایندگی وجود ندارد که بتواند بر این امور نظارت کند، راه‌اندازی اینگونه انجمن‌ها در حفظ میراث گذشتگان تاثیرگذار است.

خیری تصریح کرد: همچنین جمع‌آ‌وری اشیای قدیمی، وسایل و تجهیزاتی که در مشاغل مختلف کاربری دارد از دیگر فعالیت‌های این انجمن‌ها است.

وی، انجمن‌های فعال در شهرستان‌های اصفهان را در ورزنه، لنجان، انارک، میمه، وزوان، گزوبرخوار، سمیرم، تیران و کرون، نطنز، گلپایگان، کلهرود، آران و بیدگل، کوهپایه و منطقه حیل، دهاقان، تودشک و اردستان دانست و افزود: تاکنون برای هر انجمن کلاس‌های آموزش برپا شده است.