مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: باتکمیل یک حلقه چاه اکتشافی درمیدان پرنج، این میدان در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسید. به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب سیف‌ا... جشن‌ساز افزود: میدان پرنج، فروردین ماه گذشته به عنوان یک میدان نفتی جدید معرفی شد و وجود نفت درآن پس از مطالعات اکتشافی باحفاری یک حلقه چاه تاعمق سه‌هزار و ۵۰متری توسط مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران قطعیت یافت. وی اظهار کرد: اطلاعات این میدان در اواسط اردیبهشت در اختیار مناطق نفتخیز جنوب قرارگرفت و نصب دکل و عملیات تکمیل چاه به‌همراه ساخت خط لوله انتقال در مدت ۴۵روز انجام شد.

جشن‌ساز بهره‌برداری از یک چاه اکتشافی در این مدت را در صنعت نفت کم‌سابقه دانست و گفت: این چاه با ظرفیت سه‌هزار و ۵۰بشکه در روز در مدار تولید قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: نفت تولیدی این چاه ازطریق خط لوله به طول ۴کیلومتربه واحد بهره‌برداری کرنج ارسال و فرآورش می‌شود.

وی با بیان اینکه محاسبات اولیه با اطلاعات فعلی نشان می‌دهد این میدان دارای یک‌میلیارد و ۶۰۰میلیون بشکه نفت درجا و ۴۳۱میلیون بشکه نفت قابل برداشت است، تصریح کرد: با جمع‌آوری اطلاعات دینامیکی و مطالعات کارشناسی، حفاری چاه‌های توسعه‌ای در میدان حداکثر تا دیماه سال‌جاری آغاز خواهد شد.