همدلی- خوزستان: مدیرعامل سازمان برق ایران گفت: برای کمک به شبکه برق استان خوزستان در تابستان امسال، خط انتقال مسجد سلیمان- اهواز ۲، دو سال زودتر از برنامه زمان‌بندی شده برقرار شد. محمد بهزاد با بیان اینکه اجرای این خط به دلیل نیاز استان به برق در اولویت قرار گرفته بود افزود: این خط که از نوع ۴۰۰ کیلوولت است، توان انتقال ۸۰۰ مگاوات بار از نیروگاه مسجد سلیمان به پست اهواز ۲ را دارد. وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این خط انتقال از آبان سال گذشته آغاز شده بود، اظهار کرد: این طرح با سرعت پیگیری شد و در کمتر از هشت ماه عملیات اجرایی آن به پایان رسید. مدیرعامل سازمان توسعه برق ایران یادآور شد: این طرح بخشی از برق تولیدی نیروگاه مسجد سلیمان را به پست اهواز ۲ در نزدیکی شهر اهواز منتقل می‌کند.

بهزاد با بیان اینکه برای اجرای سریع‌تر این طرح، خط انتقال مسجد سلیمان- اهواز به سه بخش تقسیم و هر بخش به یک پیمانکار سپرده شده بود، افزود: با اقدامات صورت گرفته زمان اجرای این طرح دو سال کاهش یافت که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

وی افزود: این خط انتقال باید در طول سه سال انجام می‌شد اما با تلاش‌های فراوان اجرای آن تنها هشت ماه به طول انجامید. بهزاد خاطرنشان کرد: صددرصد تجهیزات به کار رفته و همه عملیات اجرایی و خدمات مهندسی این طرح توسط سازندگان و پیمانکاران ایرانی انجام شده است. مجری طرح خطوط انتقال سازمان توسعه برق ایران نیز در این خصوص گفت: طول خط انتقال مسجد سلیمان- اهواز ۱۱۳ کیلومتر است و برای ساخت این خط انتقال ۲۹۵ برج نصب شده است.

خلیل لاله افزود: برای اجرای این خط انتقال که نقش بسزایی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان خواهد داشت، چهارهزار و ۷۰۲ تن آهن‌آلات، دوهزار و ۱۸۵ تن کابل و یک‌هزار و ۵۴۷ ست برق‌آلات استفاده شده است.