گروه استان‌ها: شبکه اینترنت پرسرعت بی‌سیم مشهد فردا با حضور مدیران وزارت ICT و همچنین مسوولان استان خراسان رضوی در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد.

فریبرز نژاد دادگر، معاون عملیات شرکت لایزر با اعلام این خبر افزود: مشهد پس از تهران، دومین شهر بزرگ کشور است که زیر پوشش این شبکه قرار می‌گیرد. وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این فناوری گفت: فناوری WIMAX در شبکه‌های مخابراتی بی‌سیم جهان تحول بنیادی ایجاد کرده و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. به طوری که هزینه‌های کاربری را در مقایسه با دیگر فناوری‌های بی‌سیم موجه و استفاده از آن را برای سازمان‌های بزرگ و متوسط ممکن می‌کند.

دادگر بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را از عمده مشتریان WIMAX دانست و یادآور شد: آنچه در تبادل شبکه‌ای اطلاعات همواره مورد توجه مدیران ارشد سازمان‌ها و به ویژه موسسات مالی و اعتباری است موضوع امنیت شبکه است که در این زمینه استفاده از شبکه پرسرعت بی‌سیم (WIMAX) راه حلی اصولی و منحصر به فرد است.

وی تاکید کرد: با افتتاح این طرح در مشهد امکان ایجاد شبکه‌های خصوصی، راه‌اندازی ویدئو کنفرانس، پخش فیلم، پخش زنده همایش‌ها، ارائه آموزش الکترونیک و مدیریت شهری در مشهد فراهم می‌شود.