گروه استان‌ها: ساخت صنایع ذوب‌آهن شمال غرب کشور به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی کشور در فولاد با حضور وزیر صنایع و معادن در شهرستان ملکان آغاز شد.

به گزارش روابط‌عمومی وزارت صنایع و معادن، با اجرای این طرح بزرگ فولادی با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰هزار تن فولاد و با سرمایه‌گذاری دوهزار و ۶۱۰میلیارد ریال برای هزار نفر اشتغال مستقیم و برای ۵هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود. براساس این گزارش، ۱۴واحد صنعتی و تولیدی نیز در شهرستان بستان‌آباد افتتاح و شبکه گازرسانی شهرک صنعتی این شهرستان به بهره‌برداری رسید. با افتتاح این طرح‌ها که با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۵میلیارد ریال راه‌اندازی شده‌اند، برای ۴۸۰نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است. وزیر صنایع و معادن در مراسم افتتاح طرح‌های صنعتی بستان‌آباد در جمع صنعتگران و معدنکاران گفت: ‌در دولت نهم سعی بر حل همزمان مشکلات کوتاه‌مدت و بلندمدت صاحبان صنایع و تولیدکنندگان است.

وی افزود: در بیست ماه گذشته بیش از ۱۰لایحه، مصوبه و بخشنامه برای حل مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان ارائه شده است. علیرضا طهماسبی لوایح تجمیع عوارض، حل مشکلات واحدهای دارای بدهی معوقه بانکی و مشکل ارائه وثایق بانکی و نیز کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی را از جمله این اقدامات برشمرد و ابراز امیدواری کرد: این لوایح و مصوبات بتواند حوزه صنعتی و معدنی کشور را به اهداف سند چشم‌انداز نزدیک کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت نهم در استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۶طرح بزرگ صنعتی و معدنی در دو سال گذشته با سرمایه بیش از ۱۳۰۰میلیارد تومان در این استان اجرا شده است که آغاز عملیات بزرگ‌ترین طرح فولاد توسط بخش‌خصوصی کشور در شهرستان ملکان از آن جمله است.

وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه ۱۲۹طرح دیگر نیز توسط بخش‌خصوصی در این استان در حال اجرا است افزود: در فاصله زمانی سال‌های ۸۴ و ۸۵ بیش از ۱۲هزار و ۷۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی انجام شده است که این میزان چهار برابر سال‌های گذشته است.