خسارت 200میلیارد ریالی سیل به کاشان

براثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در قمصر و برزک شهرستان کاشان، بخش‌هایی از این مناطق تخریب شدند. به گزارش «ایرنا»، جاری شدن سیل، علاوه بر خسارت به پل‌ها، راه‌ها و تاسیسات شهری و روستایی، باعث کشته و مجروح شدن برخی از اهالی و مسافران شد.

براساس این گزارش، در پی جاری شدن این سیل، روز گذشته، استاندار اصفهان، در دیدار از مناطق سیل زده با قدردانی از نیروهای امدادی در کمک‌رسانی به سیل زدگان، اولویت کاری آنها را بازگشایی راه‌ها، برق‌رسانی و برقراری ارتباط مخابراتی روستاها بیان کرد.

مرتضی بختیاری گفت: بر‌اساس ارزیابی‌های اولیه در جریان این سیل ویرانگر بیش از ۲۰۰میلیارد ریال خسارت به جاده‌ها، تاسیسات و امکانات عمومی وارد شده است.

رییس ستاد حوادث غیرمترقبه استان اصفهان نیز اعلام کرد: در این سیل مخرب شش نفر کشته و ۱۷نفر زخمی شدند.

منصور شیشه‌فروش گفت: سیل علاوه‌بر تلف کردن ۸۰۰راس دام‌های منطقه، به ۲۲۰هکتار از باغ‌ها و مزارع شهرستان کاشان نیز خسارت وارد کرده ‌است.

وی وقوع این سیل را در ۳۰سال گذشته بی‌سابقه دانست و گفت: بدنبال وقوع سیل ستاد امدادرسانی در فرمانداری کاشان تشکیل شد و دو فروند بالگرد از سوی جمعیت هلال احمر تهران و هوانیروز اصفهان نیز به کمک سیل‌زدگان شتافتند.

شیشه‌فروش اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۴۰نیروی امدادی و ۲۰دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی در مناطق سیل‌زده کاشان در حال کمک به سیل‌زدگان و بازگشایی راه‌های ارتباطی هستند.

وی گفت: امداد‌رسانی همچنان در مناطق سیل‌زده کاشان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تمامی راه‌های مسدود شده در این منطقه به زودی باز شود.

وی تاکید کرد: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان مبنی بر ناپایداری هوا و احتمال بارندگی و پرشدن برخی از بندها مردم مناطق سیل‌زده و نواحی پرخطر ضمن توجه به هشدارهای هواشناسی‌، نکات ایمنی را رعایت کنند.

معاون بخشدار کهک قم نیز در این خصوص گفت: درحال حاضر جریان سیل در روستاهای بخش کهک به پشت سد خاکی این بخش هدایت شده ‌است.

محمدرضا جعفری افزود: بارش تگرگ شدید در منطقه کهک سه روستای کرمجگان، بیدهند و ابرجد را دچار سیلاب کرد.

جعفری گفت: میزان خسارت‌ها به اهالی این بخش‌ها، مشخص نشده اما شش خانه مسکونی روستای کرمجگان، دچار آب‌گرفتگی شدید شدند.

وی اضافه کرد: بیشتر خسارت‌های این سیلاب به قنات و باغ‌های گیلاس و قیسی روستای دوهزار نفری کرمجگان وارد شد.