ایلام - خبرنگار دنیای اقتصاد: جشنواره فرهنگی ایلام از امروز به مدت یک‌هفته در فرهنگسرای خاوران تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان این مطلب افزود: هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های فرهنگی استان برای برگزاری جشنواره فرهنگی ایلام در تهران انجام شده است.حسین ملکی افزود: در این جشنواره قرار است ۵۵ غرفه در زمینه‌های خوشنویسی، طراحی، نقاشی و هنرهای تجسمی، کتاب‌های چاپ شده توسط مولفان اسلامی، آثار مطبوعاتی و نشریات، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی استان دایر شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: بخش فیلم‌های تولید شده، تهیه غذاهای محلی، کارگاه گلیم‌بافی و معرق کاری، برگزاری محافل قرآنی، نشست ایلام توسعه و محفل شبی با خاطره را از دیگر برنامه‌های اجرایی این جشنواره برشمرد.

ملکی یادآور شد: این جشنواره با هدف ارائه توانمندی‌های استان و به منظور آشنایی دانشجویان، دانش‌آموزان، استادان، فرهیختگان و بازرگانان با توانمندی‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود.وی برگزاری علمی و مطلوب این جشنواره را در شناسایی بیش از پیش استان ایلام مهم دانست.

وی از دستگاه‌ها خواست به صورت ویژه در مدت برگزاری این جشنواره فعالیت و همکاری لازم داشته باشند.به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده با مسوولان ستاد برگزاری این جشنواره در پایان این جشنواره عملکرد دستگاه‌ها ارزیابی شده و مورد تشویق قرار می‌گیرد.استاندار ایلام نیز بر ضرورت برگزاری مطلوب هفته فرهنگی ایلام در تهران تاکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت این جشنواره باید توان همه دستگاه‌ها برای برگزاری آن به کار گرفته شود.

علی محمد آزاد ادامه داد: استان ایلام در بسیاری از موارد برای مردم دیگر استان‌ها ناشناخته است.

وی برگزاری این هفته را فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت‌های فرهنگی استان دانست و اضافه کرد: این جشنواره باید با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها و در حد مورد انتظار و عالی برگزار شود.

به گفته آزاد، حضور مردم استان در صحنه‌های مختلف دینی و سیاسی به ویژه هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری‌های مردم استان باید در این هفته بیان شود.