اولین قطار سریع‌السیر بین شهری کشور ساخته شده در شرکت واگن پارس اراک، به حرکت درآمد. به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم تحویل این قطار به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک به ظرفیت‌سازی این شرکت برای تولید این قطار اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، خط تولید این قطار به گونه‌ای تجهیز شده است که سالانه این شرکت قادر است شش قطار از این نوع را تولید کند.

وی افزود: تولید انبوه این واگن‌ها هم‌اکنون در این شرکت تثبیت شده است و قطار دوم نیز تحت انجام آزمایش‌های استاتیک بوده وقطار سوم مراحل پایانی مونتاژ را سپری می‌کند.

طاهر افشار تکنولوژی به کار رفته درساخت این قطارها را برگرفته ازآخرین دستاوردهای علمی جهان در این زمینه عنوان کرد و افزود: فناوری واگن‌های ساخته شده مطابق با آخرین استانداردهای صنعت ریلی در جهان است که تولید این واگن‌ها در شرکت واگن پارس اراک زمینه‌ای برای دستیابی کشورمان به افزایش در سرعت حمل‌ونقل کالا و مسافر است.

همچنین عباس رجایی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: بر اساس برنامه چهارم توسعه متوسط عمر ناوگان ریلی کشور باید به ۱۵سال کاهش یابد.