کارخانه نساجی شاهرود خلخال افتتاح شد

با حضور جمعی از مسوولان استان اردبیل فاز اول کارخانه نساجی شاهرود خلخال به بهره‌برداری رسید.

معاون اداری، مالی و برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: این کارخانه در ۳‌هزار متر مربع زیربنا با صرف ۱۰میلیارد ریال اعتبار و ۹۰۰هزار دلار ارز یارانه‌ای ساخته و امکان اشتغال مستقیم ۵۰ نفر فراهم شده است. مجید قدیری حیدری افزود: با ساخت سوله‌های جدید و نصب دستگاه‌های خریداری شده خارجی در این کارخانه امکان توسعه و اشتغالزایی مستقیم ۳۰۰ نفر در آن ایجاد خواهد شد.

وی برنامه‌های اولویت دار دولت نهم را سرمایه‌گذاری و توجه به مناطق محروم کشور دانست و گفت: با اجرای برنامه‌های حمایتی رونق و آبادانی مناطق محروم استان تسریع شده است.

به‌گزارش "ایرنا"، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل هم در این مراسم از صدور حکم جریمه ۶میلیارد ریالی از طرف تعزیرات حکومتی استان در زمینه انتقال دستگاه‌های خریداری شده با ارز یارانه‌ای ویژه مناطق محروم خلخال به شهر ورامین توسط صاحبان کارخانه خبر داد.

ابراهیم محمدی گفت: به دلیل اهمیت موضوع و تاثیر آن در عمران منطقه، اداره کل تعزیرات حکومتی استان از اجرای حکم خودداری کرده و زمینه راه‌اندازی این کارخانه در منطقه شاهرود خلخال فراهم شد.

وی افزود: با این وجود اعضای هیات مدیره و مدیر عامل کارخانه متعهد به تکمیل فازهای دوم و سوم و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر تا تابستان سال آینده شده‌اند.

کارخانه نساجی شاهرود خلخال با اهداف و ظرفیت‌های تولید نخ، پارچه و ۱۲۰هزار دست لباس در سال راه‌اندازی شده و با تکمیل و تجهیز بخش‌های دیگر آن به زودی فعالیت بخش‌های ریسندگی و بافندگی آن آغاز می‌شود.