ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: همزمان با دهه فجر، کلنگ بزرگ‌ترین مجتمع فولاد مازندران در منطقه امیرآباد شهرستان بهشهر به زمین زده شد. مدیر عامل مجتمع فولاد مازندران در این مراسم گفت: کارهای طراحی، مطالعاتی و کارشناسی این مجتمع به مدت یک سال به طول انجامیده است.

نعمت‌ا... ولی‌زاده گفت: این مجتمع با هدف تولید اسمی ۴۰۰هزار تن شمش فولاد در سال با سرمایه ۷۰۰میلیارد ریال ساخته می‌شود. وی افزود: نیروی انسانی مورد نظر برای فعال شدن این مجتمع ۵۰۰ نفر است که دو سوم این تعداد را افراد متخصص و ماهر تشکیل می‌دهند و یک هزار و ۵۰۰شغل غیرمستقیم در بخش حمل و نقل، خدمات و بازرگانی ایجاد می‌شود.

استاندار مازندران در این مراسم، توسعه صنعت در این استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروزه بندر امیرآباد بهشهر یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

ابوطالب شفقت افزود: خوشحالیم که با کمک مسوولان عملیات اجرایی این مجتمع رسما آغاز شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، مطالعه ساخت پالایشگاه و سیلوی گندم در این منطقه در حال انجام است.

شفقت از بندر امیر آباد بهشهر به عنوان یکی از بنادر مهم و با توانایی‌های فراوان یاد کرد و گفت: این بندر از نظر حمل و نقل ریلی و جاده‌ای بسیار اقتصادی است.

وی تصریح کرد: این منطقه با برخورداری از ظرفیت‌های بالا در بخش انرژی و نیروگاه، از بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیز برخوردار است.