اهواز- خبرنگار دنیای اقتصاد: با انجام اقدامات عملیاتی بر چاه‌های تعمیری، ترمیم و توسعه‌ای برآیند افزایش و کاهش تولید شرکت بهره برداری نفت وگاز کارون در ۹ماه امسال به رقم ۱۵هزار و ۹۰۰بشکه در روز رسید. صفرعلی رییسی، مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با اشاره به اینکه میزان برآیند افزایش و کاهش تولید این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷درصد رشد داشته است، گفت: در حال حاضر شاخص برآیند افزایش و کاهش تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیر جنوب، ۲۲هزار و ۱۰۰بشکه در روز است که ۱۵هزار و ۹۰۰بشکه آن در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون تولید می‌شود.

وی در مورد دستیابی، به این حد نصاب که در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: متخصصان بخش فنی با کمک تمامی عوامل و نیروگاهی تلاشگر شرکت بدون استفاده از امکانات اضافی و جدید فقط با شناسایی معضلات و تنگناهای موجود و پیگیری مستمر برای رفع آنها به این رقم دست یافته‌اند.

وی گفت: با شناسایی تنگناها و ارائه چندین راه‌حل مناسب برای هر یک از آنها برنامه‌ها به طور مستقیم پیگیری و این شرکت توانست علاوه‌بر انجام کامل برنامه‌های سال ۱۳۸۵ برنامه‌های عقب‌افتاده سال گذشته را نیز به انجام برساند.

مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون همچنین با اشاره به اینکه بخشی از نفت تولیدی این شرکت به پایانه صادراتی خارک فرستاده می‌شود گفت: با افزایش برآیند کاهش و افزایشی تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون طبق گزارش‌های رسمی دریافتی از پایانه صادرات موادنفتی خارک میزان صادرات نفت دریافتی این پایانه از شرکت کارون افزایش قابل توجهی یافته است.

رییسی همچنین انجام برنامه‌های عقب‌افتاده سال گذشته را از دیگر عوامل دستیابی به این رکورد دانست و اظهار کرد: گروه‌های فنی و عملیاتی این شرکت با تلاش مضاعف و انجام کارهای عملیاتی بر چاه‌ها مانند مشبک‌کاری، رفع مانع و تزریق حلال ۴۰حلقه از چاه‌های این شرکت را که از سال گذشته به دلیل مشکلات فنی و برخی محدودیت‌های عملیاتی دچار مشکل شده و به عنوان چاه‌های بسته از آنها یاد می‌شد، در مدار تولید قرار دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با فعالیت‌های انجام شده هم‌اکنون ۲۰درصد جلوتر از برنامه‌های مصوب سال ۱۳۸۵ گام برمی‌داریم.

شرکت بهره‌برداری نفت وگاز کارون با تولید بیش از یک‌میلیون شبکه در روز نفت‌خام به عنوان بزرگ‌ترین شرکت بهره‌برداری نفت و گاز تابع مناطق نفت‌خیز جنوب شناخته می‌شود.