طرح سوخت رسانی اسکله بندرگاه کیش طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این مراسم، گفت: راه‌اندازی طرح سوخت رسانی کیش برای تامین سوخت مورد نیاز این جزیره از اهمیت بسزایی برخوردار است. علی فراهانی افزود: با افتتاح این اسکله در جزیره کیش، مشکلات تامین سوخت این جزیره تا حدودی برطرف می‌شود.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: سالانه ۳۸میلیون لیتر بنزین و ۱۱میلیون لیتر نفت گاز از خارج وارد می‌شود که واردات آن ارز بری زیادی دارد.

وی با اشاره به شرایط سوخت رسانی در جزیره کیش، افزود: سوخت رسانی در جزیره کیش در شرایط مطلوبی قرار دارد اما برای انتقال سوخت هواپیما باید تاسیسات مناسبی در فرودگاه کیش ساخته شود.

فراهانی گفت: روزانه ۴۰ تا ۶۰ پرواز در فرودگاه کیش انجام می‌شود بنابراین برای مصرف بیش از ۱۰میلیون لیتر سوخت هواپیما، ساخت تاسیسات مورد نیاز در فرودگاه ضروری است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بندر و فرودگاه کیش در این مراسم گفت: با بهره‌برداری از این اسکله سوخت رسانی، مشکل پهلوگیری شناورهای بزرگ حامل مواد سوختی در جزیره کیش برطرف شد.

مهدی چمن‌زاد افزود: عملیات اجرایی ساخت پروژه سوخت رسانی در اردیبهشت ماه سال ۸۵ آغاز شد و با توجه به نیاز جزیره، شاهد افتتاح این طرح سوخت رسانی هستیم.

به گفته وی، با بهره‌برداری از طرح سوخت رسانی جزیره کیش بخش زیادی از مشکل تامین سوخت مورد نیاز از جمله بنزین، گاز، نفت گاز و بنزین هواپیما برای انتقال به مخازن آن در جزیره کیش برطرف شد.

چمن زاد گفت: اسکله سوخت رسانی ۱۵هزار تنی این طرح با ۲۰میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید و خط انتقال سوخت آن با ۵/۲میلیارد ریال اعتبار توسط شرکت توسعه و مدیریت بندرگاه ساخته شده است.