طرح مکانیزه سیستم مالیات بر نقل‌وانتقال املاک فارس به صورت یکپارچه و همزمان در تمام ادارات مالیاتی شهرستان شیراز افتتاح شد. بر اساس این طرح مکانیزه، دریافت عوارض در مدت زمانی بسیار کوتاه و با استفاده از سیستم رایانه‌ای انجام می‌گیرد.

رییس سازمان امور مالیاتی استان فارس در مراسم افتتاح این طرح گفت: فارس‌،‌ استانی کشاورزی است که اقتصاد مردم عمدتا از این طریق می‌گذرد و در تولید بیشتر محصولات کشاورزی در رتبه برتر قرار دارد.

محمدحسین مبشری افزود: براساس آخرین اطلاعات غیررسمی مربوط به سرشماری سال ۸۵فارس ۵/ ۴میلیون نفر جمعیت دارد که یک میلیون و ۸۰۰هزار نفر آن در کلان شهر شیراز زندگی می‌کنند.

وی با تاکید بر اجرای طرح جامع مالیاتی گفت: هم‌اکنون فرار مالیاتی در کشور به میزان زیاد وجود دارد و اگر می‌خواهیم در تولید درآمد از مالیات موفق بشویم باید این طرح به مرحله اجرا درآید.

مبشری میزان پیش‌بینی درآمد مالیاتی سال آینده استان فارس را ۲۰۶میلیارد تومان اعلام‌کرد و افزود: رشد درآمد مالیاتی استان فارس نسبت به سال گذشته ۳۴درصد بوده است.

وی اظهارکرد: با افتتاح سیستم مکانیزه مالیات بر نقل‌و‌انتقال املاک در اداره‌های مالیاتی شیراز، مدت زمان این امر که در روزهای قبل تا ۲۰روز طول می‌کشید در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود.