دومین دکل حفاری ساخت داخل در اهواز راه‌اندازی شد

دومین دکل حفاری ساخت داخل در اهواز راه‌اندازی شد.

به گزارش «ایرنا» این دستگاه که دکل حفاری ۸۶فتح نامگذاری شده توسط شرکت‌‌های سازنده داخلی با استفاده از توانمندی و دانش فنی کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران براساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شده است. دکل ۸۶ فتح با ظرفیت ۴۵۳تن، ۵۴متر ارتفاع، توان دو هزار اسب بخار که تا۳ هزار اسب بخار قابل ارتقا است به آخرین فناوری‌های روز مجهز است.

این دستگاه۲۰۰تن وزن دارد و قادر است تا عمق شش‌هزار متری زمین حفاری کند.

با ساخت این دکل ضمن صرفه جویی ۴۰درصدی در هزینه‌‌ها، ۲۰۰فرصت شغلی به طور مستقیم و ۴۰۰فرصت به طور غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

در مراسم بهره‌برداری این دکل شماری از مدیران اجرایی استان خوزستان و مسوولان و کارکنان شرکت ملی حفاری حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری در این مراسم گفت: صنعت حفاری در ایران به طور کامل بومی شده است و ضمن ساخت و تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز این صنعت، توان ساخت دکل‌های حفاری اعم از نوع خشکی و دریا توسط متخصصان و کارشناسان کشور وجود دارد.

حیدر بهمنی به راه‌اندازی دکل حفاری ۸۳فتح به عنوان نخستین دکل حفاری ساخت داخل در شهریورماه سال گذشته اشاره کرد وافزود: کارشناسان و متخصصان این شرکت برای اولین بار در خاورمیانه ساخت دکل‌های حفاری را آغاز کردند و در این زمینه با تحقیقات و پژوهش در زمینه‌‌های مختلف و برپایی نمایشگاه‌های متعدد سازندگان داخلی را به سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب کردند.