زنجان - خبرنگار دنیای اقتصاد: مشاور عالی استاندار زنجان در جلسه شورای‌ اداری شهرستان طارم گفت: رشد اعتبارات عمرانی استان زنجان در بخش‌های تربیت‌بدنی، کشاورزی و صنعتی در سال جاری چشمگیر بوده، به طوری که استان به لحاظ جذب اعتبارات عمرانی در رتبه سوم کشوری قرار دارد و پیشنهاد استان برای متمم قانون بودجه سال جاری ۶۰۰میلیارد ریال است. نصرا... ابراهیمی با اشاره به اینکه پیشرفت طرح‌های مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان با رشد ۷۰درصدی همراه است، گفت: از ۱۷۷مصوبه و توافق‌نامه به‌عمل آمده در سفر ریاست‌جمهوری ۱۳۸مصوبه استانی و بقیه مربوط به توافق‌نامه‌های استان با وزارتخانه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت طرح‌های عمرانی اولویت اساسی در پرداخت تسهیلات است، تصریح کرد: طرح‌هایی همچون ساخت پتروشیمی، ایجاد نیروگاه و پالایشگاه از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند تحولات اساسی برای استان به همراه داشته باشد.

وی افزود: با پیگیری‌های به‌عمل آمده برای راه‌اندازی جاده تهم - چورزق در سال ۱۳۸۵، ۵میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است که با ساخت این راه شرایط اقتصادی شهرستان بهتر از گذشته می‌شود.

وی از ایجاد چهار نیروگاه و دو خطه شدن راه‌آهن تهران و میانه خبر داد.

مشاور عالی استاندار زنجان افزود: اعتبارات تربیت‌بدنی استان در سال ۱۳۸۵ رشد قابل‌توجهی داشته به طوری که اعتبارات ۸ماه تربیت‌بدنی در سال جاری ۸میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان است اما اعتبار کل سال ۱۳۸۴ تنها ۷/۳میلیارد تومان بود.

ابراهیمی با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات راه روستایی و شهری استان گفت: اعتبارات راه روستایی و شهری از ۲۰۰میلیارد ریال سال ۱۳۸۴ به ۴۰۰میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

ابراهیمی طرح گازرسانی به طارم را از جمله مصوبات دیگر سفر ریاست‌جمهوری استان برشمرد و گفت: مطالعات طرح آغاز شده است و امیدواریم در سال آینده گازرسانی به شهرستان طارم اجرایی شود.

مشاور عالی استاندار زنجان با توجه به اهمیت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده اقتصادی گفت: اطلاع‌رسانی برای جذب تسهیلات برای افراد جویای کار از وظایف مهم دستگاه‌های اجرایی است و این طرح مهم دولت زمینه اشتغال فعال و پویای جوانان را فراهم خواهد کرد.