معاون وزیرنفت در پتروشیمی از راه‌اندازی مجتمع‌های پتروشیمی «زاگرس» و «غدیر» تا پایان امسال، خبر داد. به گزارش «ایرنا»، غلامحسین نجابت در مراسم امضای قرارداد طراحی و ساخت واحدهای «یوتیلیتی» و «آفسایت» طرح پلی‌اتیلن سنگین کرمانشاه ضمن اعلام این مطلب، با اشاره به اینکه خبرهای خوشی در صنعت پتروشیمی برای ملت ایران داریم، افزود: دو مجتمع یادشده از بزرگ‌ترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور هستند که در حال رسیدن به مرحله تولید هستند. وی با اشاره به اینکه واحد اول مجتمع پتروشیمی «زاگرس» با عرضه سالانه یک میلیون و ۶۵۰هزار تن متانول در چند روز آینده به تولید خواهد رسید، تصریح کرد، تزریق اکسیژن به این واحد آغاز شده و این واحد بزرگ‌ترین واحد متانول کشور است.

به گفته نجابت، واحد دوم مجتمع پتروشیمی «زاگرس» نیز با تولید یک میلیون و ۶۵۰هزار تن متانول، اوایل سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری خواهد رسید و در مجموع سه میلیون و ۳۰۰هزار تن متانول در سال از یک مجتمع پتروشیمی کشور، تولید خواهد شد.

وی همچنین از به مرحله تولید رسیدن مجتمع پتروشیمی «غدیر» با عرضه یک میلیون تن اوره و ۶۵۰هزار تن آمونیاک در اسفند ماه امسال، خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: در صدد محقق کردن وعده قبلی خود مبنی بر به تولید رساندن هر دو ماه یک مجتمع پتروشیمی، در کشور هستیم.