استاندار اردبیل گفت: طرح ساخت راه‌آهن اردبیل - میانه بر اساس آخرین برآوردها یک هزار و ۷۵۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. علی نیکزاد در مصاحبه با خبرنگاران، میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح را ۱۳۰میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با این میزان تخصیص این طرح قطعا تا ۴ سال آینده به بهره‌برداری نخواهد رسید.

وی بیان کرد: در اعتبارات متمم بودجه امسال یکصد میلیارد ریال اعتبار برای این طرح پیش‌بینی شده که اگر در مجلس به تصویب برسد، گشایش خوبی در اجرای طرح روی خواهد داد. نیکزاد، پیشرفت فیزیکی این طرح ملی را در مقایسه با طرح‌های مشابه در دیگر نقاط کشور مناسب و در حد قابل قبول دانست و گفت: این طرح شاخص‌ترین طرح راه‌سازی استان اردبیل است و اجرای آن علاوه بر نمایندگان و مسوولان اجرایی استان، توسط دفتر ویژه طرح‌های بزرگ نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌شود. وی طول این خط آهن تا شهر اردبیل را ۱۷۵کیلومتر اعلام کرد و افزود: این خط آهن باید تا شهرستان پارس‌آباد ادامه یافته و به شبکه راه‌آهن جمهوری آذربایجان وصل شود. به گفته وی، هرچند که این طرح موجب رونق امورحمل و نقل در استان اردبیل خواهد شد ولی اگر این خط آهن به شبکه راه‌آهن قفقاز وصل نشود، یک طرح عقیم خواهد بود.

استاندار اردبیل گفت: برای ساخت قطعه ۵ و ۶ طرح راه آهن اردبیل - میانه پارسال ۵۰میلیارد ریال هزینه شد و امسال نیز این طرح با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست.