ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار مازندران با بیان اینکه تاکنون از محل طرح بنگاه‌های اقتصادی زود بازده استان ۷۱۴طرح به بهره‌برداری رسیده است، گفت: بازرسی سر زده و غیرمحسوس از طرح‌هایی که تسهیلات دریافت کردند آغاز شده است. ابوطالب شفقت، افزود: باید بر نحوه هزینه و فعالیت طرح‌هایی که تسهیلات گرفته‌اند نظارت کامل داشته باشیم.

وی افزود: هر طرح که از این محل تسهیلات دریافت کند باید فعالیت تولیدی و خدماتی خود را به مردم ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه: اکنون۷/۶۹درصد طرح‌های ارائه شده به استان با اعتباری بیش از ۵۳۱میلیارد تومان در کارگروه مربوطه به تصویب رسیده است، گفت: اعتبار مازندران از محل بنگاه اقتصادی زود بازده ۷۶۰میلیارد تومان است.

استاندار مازندران درباره پروژه‌های آماده افتتاح دهه مبارک فجر گفت: ۷۲طرح عمرانی، خدماتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۸۳میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان در مازندران آماده بهره‌برداری است.

شفقت، تصریح کرد: اعتبار اجرای ۶۱۶طرح عمرانی، ۱۱۱میلیارد و ۱۹۹میلیون تومان است که از این تعداد ۳۶طرح در مناطق محروم قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران همچنین تعداد طرح‌های خدماتی و تولیدی آماده افتتاح در دهه مبارک فجر را ۱۹۵طرح اعلام کرد و گفت: ۱۷طرح در مناطق محروم قرار دارد.

استاندار مازندران درباره مشکلات مربوط به زباله گفت: با به بهره‌برداری رسیدن ۸کارخانه کمپوست در شهرهای «تنکابن»، «نوشهر و چالوس»، «آمل»، «نور و محمود آباد»، «ساری»، «قائمشهر»، «بهشهر» و تکمیل کارخانه بابل تمامی پسمانده‌ها و زباله مازندران ساماندهی می‌شود.

شفقت زباله‌های روستایی را از دغدغه‌های دیگر استان خواند و گفت: اکنون با همکاری دهیاری جمع آوری و ساماندهی زباله استان در دستور کار قرار دارد.