ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: در دهه فجر، ۵۸پروژه برق منطقه‌ای مازندران با اعتبار ۲۲۰میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد. هاشمی، مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران با بیان این مطلب، در جمع خبرنگاران در نیروگاه شهید سلیمی‌نکا، گفت: ۵/۶درصد مشترکان برق کشور در استان‌های مازندران و گلستان قرار دارند و شرکت برق این دو استان، ۵/۱میلیون مشترک دارد. وی افزود: عواملی همچون، گردشگری بودن، آب‌وهوای ویژه و ساختار جغرافیایی خاص استان‌های مازندران و گلستان صنعت برق آنها را با مشکل مواجه کرده است، وی گفت: استفاده مطلوب و به موقع از نیروی برق از سوی مشترکان می‌تواند تا حدودی مشکلات را در زمان اوج مصرف کاهش دهد.

هاشمی از افزایش سرقت در شبکه برق‌رسانی خبر داد و افزود: استفاده غیرمجاز برق نیز یکی دیگر از تخلفاتی است که باید با توسعه آموزش استفاده درست و همکاری شهروندان در حفظ و نگهداری تاسیسات صنعت برق مورد توجه قرار گیرد. مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران، مطالبات وصول نشده شرکت را از مشترکان با احتساب سنوات گذشته، ۸۷میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پرداخت این مطالبات شرکت را در اجرای به موقع پروژه‌ها و تامین برق مطلوب برای مصارف مشترکان یاری می‌کند.

وی اعلام کرد: برای رفع فرسودگی شبکه‌های روستایی استان‌های مازندران و گلستان به ۳۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.هاشمی، سرمایه‌گذاری انجام شده در صنعت برق مازندران و گلستان را یک‌هزار میلیارد تومان اعلام کرد که یکصد میلیارد تومان آن مربوط به قبل از انقلاب و ۹۰۰میلیارد تومان آن مربوط به بعد از انقلاب است.

وی درخصوص صادرات برق به ترکمنستان گفت: مجموع واردات برق از کشور ترکمنستان به ایران بیشتر از مقدار صادر شده است. از آنجا که انرژی برق تولید شده قابل ذخیره‌سازی نیست بنابراین در بعضی از فصول به کشورهای همسایه برق صادر و در بعضی از فصول از آنها برق وارد می‌کنیم.