مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک گفت: نخستین قطار سریع‌السیر کشور توسط متخصصان داخلی در اراک ساخته و در سالگرد پیروزی انقلاب به ناوگان ریلی کشور می‌پیوندد. جواد طاهر افشار به خبرگزاری مهر گفت: همزمان با تحویل این قطار،۵۰ واگن به کوبا و۷ واگن به متروی تهران به عنوان بخشی از قرارداد با حضور مقامات کشوری و استانی تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: این قطار شامل ۴ واگن مجموعا به طول بیش از ۱۰۵ متر و دارای ۱۶۰ کیلومتر سرعت در ساعت است و در مسیر تهران-مشهد به حرکت در می‌آید.

طاهر افشار افزود: این شرکت به عنوان پیمانکار زیمنس آلمان دانش طراحی و ساخت ترنست را وارد ایران کرد و با این کار می‌تواند به نیاز کشور در سال‌های آتی پاسخ داد.

وی با اشاره به تلاش دوساله مهندسان، متخصصان و کارگران این شرکت برای ساخت ترنست گفت: هر واگن این قطار دارای بیش از ۶۰ نفر ظرفیت است و به عنوان بهترین و سریع‌ترین قطار و دارای استانداردهای معتبر و شناخته شده است.

طاهر افشار افزود: تا پایان امسال ۵۰واگن به متروی تهران و در قالب قرارداد با کوبا ۱۰۰ واگن باری به این کشور تحویل داده می‌شود.

وی گفت: با بازشدن «LC»، ساخت ۳۰۰ واگن دیگر برای کوبا در برنامه سال آینده این شرکت قراردارد که تاکنون علاوه بر ۵۰ واگنی که در دهه فجر تحویل می‌شود ۱۵۰ واگن تحویل داده شده است.