مدیر طرح نیروگاه گازی چابهار گفت: با بهره‌برداری از این نیروگاه با ۲ واحد گازی ۱۵۹مگاواتی نیاز برق منطقه تامین می‌شود. به گزارش «ایرنا»، حسین حریری افزود: این پروژه با قابلیت توسعه به چهار واحد گازی و ۲واحد سیکل ترکیبی ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات مقدماتی این طرح از اواخر سال گذشته شروع شد، افزود: هم‌اکنون علمیات تجهیز کارگاه خاکبرداری و تسطیح مقدمات شمع‌ریزی فوندانسیون‌های توربین ژنراتورها در حال انجام است.

وی تاکید کرد: این نیروگاه از شرایط خاصی برخوردار است و به علت شرایط ویژه خاک و آب و هوای منطقه مطالعات صورت گرفته برای ساخت این نیروگاه با حساسیت ویژه‌ای انجام شد.

مدیر طرح نیروگاه گازی چابهار، گفت: پس از مطالعات زمین شناسی مشخص شد به علت شرایط خاک این منطقه فوندانسیون‌های توربین ژنراتور‌ها باید شمع‌ریزی شود.

وی افزود: از آنجا که شرایط آب و هوایی این منطقه باعث خوردگی تاسیسات فلزی می‌شود، تمهیدات خاص در زمینه استفاده از قطعات فنی و تجهیزات گرفته شده است.

حریری یادآور شد: هم‌اکنون برق موردنیاز این منطقه از طریق شبکه سراسری برق و نیروگاه‌های موجود تامین می‌شود اما با توجه به رشد مصرف، ساخت و تکمیل این نیروگاه ضرورت دارد.

به گفته وی، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا زمان ساخت و تکمیل خط لوله سراسری گاز به این منطقه، نیروگاه به وسیله گازوئیل راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر طرح نیروگاه گازی چابهار یادآور شد: براساس برنامه زمانبندی طرح، نخستین واحد این نیروگاه در نیمه دوم سال ۸۷وارد مدار خواهد شد.