سرپرست اداره راه و ترابری شهرستان‌های نوشهر و چالوس گفت: برای افزایش ضریب ایمنی و کاهش شمار حوادث جاده‌ای، علائم راهداری در محورهای ارتباطی این حوزه به‌روز و بین‌المللی می‌شود. احمد رضایی در گفت‌وگو با «ایرنا»، افزود: در اجرای این طرح تمامی تابلوهای فرسوده و قدیمی جمع‌آوری و علائم مطابق با استانداردهای بین‌المللی نصب می‌شود.

وی یادآور شد: تاکنون چهار کیلومتر از مسیر کمربندی چالوس- کلارآباد و بخشی از محور نوشهر- رویان به این علائم مجهز شده است.

سرپرست اداره راه و ترابری شهرستان‌های چالوس و نوشهر تاکید کرد: علائم جدید از نظر ابعاد، رنگ و سایر مشخصات فنی با علائم قدیمی و سنتی فرق دارد و ضریب ایمنی در راه‌ها را افزایش می‌دهد.

رضایی اظهار کرد: در این ارتباط با نصب گاردریل، خط کشی، نصب تابلوهای انتظامی، مسیرنما، اخطار، ضریب ایمنی در راه‌های این حوزه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی رویکرد مدیرکل فعلی راه و ترابری مازندران در ساماندهی و بالا بردن ایمنی در راه‌های منطقه را مطلوب دانست.

سرپرست اداره راه و ترابری نوشهر و چالوس با ابراز نگرانی از روند رو به ‌رشد سرقت تاسیسات دولتی در محورهای ارتباطی این شهرستان‌ها افزود: سارقان در سال‌جاری بیش از ۵۰۰میلیون ریال به تاسیسات روشنایی در راه‌های حوزه تحت پوشش این اداره خسارت وارد کردند.