از گوشه‌کنار - ۳ بهمن ۸۵

همزمان با دهه فجر

۲۲۰۰ طرح در استان گلستان به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار گلستان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ طرح‌ عمرانی، تولیدی و اقتصادی استان، در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش «ایسنا»، علی محمد شاعری افزود: برای این تعداد طرح ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده ‌است که با افتتاح آنها برای ۳ هزار و ۵۵۵ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ طرح عمرانی است که برای آنها یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و نیز ۶۸۳ طرح تولیدی و اقتصادی است که برای ساخت آنها نیز۷۱۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه این تعداد طرح در ۱۱ شهرستان استان به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: آبرسانی به ۱۰۵ روستا، افتتاح ۱۳ طرح تربیت بدنی، گازرسانی به ۱۷ روستا و دو شهر انبارالوم و سیمین شهر، افتتاح ۴۱۷ طرح مدیریت شهری و بهره‌برداری از طرح هادی ۲۵ روستا از جمله این طرح‌هاست.

وی اظهار کرد: بهره‌برداری از ۱۲۶ کلاس درس، افتتاح ۶۳ سوئیچ مخابراتی در روستاهای استان، افتتاح کارخانه بازیافت، افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی آق قلا و ۲۷ طرح عمرانی در شهرک صنعتی، برخی دیگر از طرح‌هایی است که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. ۲۰ باجه اطلاع‌رسانی در اصفهان فعال می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: ۲۰ باجه اطلاع رسانی اینترنتی و چند رسانه‌ای در اصفهان فعال می‌شود.

کاظم ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: هم اکنون چهار باجه اطلاع رسانی اینترنتی و چند رسانه‌ای برای ارائه خدمات سریع به مردم فعال است که به زودی این تعداد افزایش می‌یابد. وی اظهار کرد: سه باجه اطلاع‌رسانی در سالن‌های پرواز داخلی و خارجی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و یک باجه در دانشگاه اصفهان در حال حاضر مشغول به فعالیت است که با توجه به نیاز مردم به افزایش باجه‌ها در مرحله خریداری است. ابراهیمی تصریح کرد: در این باجه‌های اطلاع‌رسانی می‌توان با وارد کردن کارت تلفن به شبکه اینترنت متصل شد و همچنین از سرویس تلفن شهری و بین شهری آن استفاده کرد. وی گفت: این باجه‌ها دارای صفحه نمایشگر و صفحه کلید صنعتی هستند و به ازای هر یک دقیقه استفاده از شبکه اینترنتی ۱۰۰ ریال و برای استفاده از سرویس تلفن این باجه‌‌ها مطابق با تعرفه‌های مخابراتی از اعتبار کارت‌تلفن کاسته می‌شود.

۱۶ طرح صنعتی و معدنی در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

همزمان با دهه فجر، ۱۶ طرح صنعتی و معدنی با ۲هزار و ۱۱۵میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش «ایسنا» سید حسین احمدی رییس سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: در صورت اجرایی شدن این طرح‌ها امکان اشتغال مستقیم برای ۲هزار و ۷۰۸ نفر فراهم خواهد شد. وی افزود: طرح‌های صنعتی معدنی یاد شده شامل تولید ظروف پیرکس و اویال، شیر خشک، قهوه، خودروهای suv سوزوکی دو دیفرانسیل، ریسندگی نخ پتو، کلید و پریز ساختمانی، رب گوجه‌فرنگی، شیشه بالابر، بتن آماده، ظروف محوایی و کاغذی، گاز اکسیژن و ازت، سبد پلاستیکی، کارتن بسته‌بندی، عایق رطوبتی و معدن گرانتیت بیدخت است که در شهرستان‌های مشهد، نیشابور، کاشمر، گناباد، سبزوار و بردسکن به بهره‌برداری خواهد رسید.

تمام جاده‌های خراسان‌جنوبی به مجتمع خدماتی بین‌راهی مجهز می‌شوند

رییس سازمان حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲۳ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان درخواست و پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۱۲ مجتمع اجرایی و تعداد ۱۱ مجتمع دیگر در مرحله صدور موافقت اصولی و انتخاب سرمایه‌گذار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد وحدتی‌فر در چهاردهمین کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی خراسان جنوبی با بیان این که با این طرح، همه راه‌های استان به مجتمع خدماتی بین راهی مجهز می‌شوند، افزود: تمام راه‌های خراسان جنوبی با فاصله حداقل ۵۰ کیلومتر و حداکثر ۱۰۰ کیلومتر دارای مجتمع‌های خدماتی بین راهی برای خدمات‌رسانی به مسافران و عموم مردم می‌شوند.