از گوشه‌کنار - ۳ بهمن ۸۵

۱۰۰‌تن سیب‌زمینی به شبکه‌های توزیع لرستان وارد شد

به منظور کنترل قیمت سیب‌زمینی در بازارهای مصرف، ۱۰۰‌تن از این محصول وارد شبکه‌های توزیع لرستان شد.

بیرانوند سرپرست سازمان بازرگانی لرستان به «ایسنا»، گفت: این سیب‌زمینی‌ها در بسته‌های ۳ و ۵کیلویی در بازارهای مصرف با قیمت هر کیلو ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: درصدد هستیم برای تعدیل قیمت‌ها و رفع نیاز مردم استان، ۱۰۰‌تن دیگر از این محصول را از همدان وارد کنیم. ایستگاه فرآوری زعفران در خواف راه‌اندازی شد

مدیرجهاد کشاورزی خواف از راه‌اندازی ایستگاه فرآوری زعفران در این شهرستان خبر داد.

غلام محمد باغدار به «ایسنا»، گفت: این ایستگاه در ساختمانی با زیر‌بنای ۶۰متر مربع و با ۱۴۰‌میلیون ریال اعتبار ساخته شد.

وی افزود: در این ایستگاه مراحل جداسازی، سورتینگ و خشک کردن زعفران انجام می‌شود.

وی اعلام کرد: علاوه بر این، عملیات خشک کردن سبزی و میوه نیز در ایستگاه فرآوری خواف صورت می‌پذیرد.

باغدار افزود: در چارچوب توسعه فعالیت‌های باغبانی و گلخانه‌ای، یک‌میلیارد ریال برای اجرای ۴۰ طرح از محل اعتبارات گلخانه‌ای و یک‌میلیارد ریال برای اجرای ۴۰ طرح دیگر از محل اعتبارات بنگاه‌های زود‌بازده اقتصادی، اختصاص یافت.

محور ترانزیتی بندرعباس- سیرجان

به سیستم جامع الکترونیکی تجهیز می‌شود

با توجه به اهمیت محور ترانزیتی بندرعباس-سیرجان و لزوم کنترل ناوگان باربری، این محور به سیستم‌های جامع الکترونیکی نظیر نصب دوربین‌های کنترل سرعت، سیسم کنترل GPS و کنترل هوشمند، سیستم آزمایش سلامت رانندگان، هشداردهنده جاده‌ای و توسعه گشت‌های نامحسوس مجهز می‌شود.

به گزارش «ایسنا»، معاون راهنمایی و رانندگی ناجا در مراسم افتتاح قرارگاه پلیس راه بندرعباس حضور داشت، افزود: هم اکنون در کشور پس از مسیر تهران- مشهد و تهران- شیراز، این سومین محوری است که به این سیستم تجهیز می‌شود.

رویانیان خاطر نشان کرد: قرارگاه پلیس راه استان از ساختمان بسیار مناسبی برخوردار است که با اضافه شدن امکانات و تجهیزات فنی، می‌تواند در کشور به عنوان قرارگاه نمونه مطرح باشد.

دفتر موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی

در مناطق نفت‌خیز جنوب تاسیس می‌شود

دفتر نمایندگی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی در مناطق نفت‌خیز جنوب راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش «ایسنا»، محسن روحانی، معاون امور بین‌الملل موسسه بین‌المللی انرژی، در دیدار رییس و کارشناسان این موسسه از مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان این مطلب گفت: هدف از ایجاد دفتر، هدایت بخشی به طرح‌های مطالعاتی برای حل مشکلات صنعت نفت است. این اقدام باعث تعامل و افزایش ارتباط و نزدیکی موسسه با صنعت نفت در جنوب می‌شود.

وی افزود: به طور قطع آگاهی از بخش‌ها و فعالیت‌های صنعت نفت، رسیدن به اهداف و سیاست‌گذاری‌های از پیش تعیین شده این موسسه در بخش انرژی را آسان‌تر می‌کند.

معاون امور بین‌الملل موسسه بین‌المللی انرژی یادآور شد: بزرگ‌ترین رسالت موسسه این است که به عنوان پل ارتباطی بین صنعت نفت و مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها عمل کند تا از یکسو مسائل و مشکلات صنعت نفت را به دانشگاه‌ها ارائه و از سوی دیگر راه‌حل‌های یافته شده را از دانشگاه‌ها به صنعت منتقل کند.

سرمایه‌گذاران صنعتی ایلام معاف از مالیات می‌شوند

معاون برنامه‌ریزی استانداری ایلام گفت: تمامی سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: براساس مصوبه هیات‌دولت تمامی سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی برای ایجاد واحدهای صنعتی در استان ایلام به مدت ۱۰سال از پرداخت مالیات معاف می‌شوند. وی افزود: علاوه بر این سرمایه‌گذاران از معافیت گمرکی برای واردات وسایل و تجهیزات نیز بهره‌مند خواهند شد. وی یادآور شد: دولت به‌منظور ترغیب سرمایه‌گذاران به ویژه در بخش صنعت تسهیلات مناسبی را در نظر گرفته است.