اهواز- خبرنگار دنیای اقتصاد: سازمان بازیافت مواد زائد و تولید کمپوست به زودی در خرمشهر و راه‌اندازی می‌شود. شهردار خرمشهر با بیان این مطلب گفت: این سازمان وظیفه دارد ضایعات و زباله‌ها و پیماندها را در حد امکان تفکیک و بازیافت کند و با تولید کمپوست و کود علاوه بر حفظ محیط‌زیست و پیشگیری از انتشار آلودگی‌ها به کشاورزی و تولید مواد غذایی در کشاورزی کمک کند.

محمدپور با اشاره به مشکلات کنونی مدیریت پیماندها افزود: کمبود زمین‌های مناسب، فقدان قوانین و مقررات کارآمد، نبودن نظارت بر نحوه فعالیت و مکان‌یابی مناسب محل‌های دفن و کمبود اعتبارات از عمد‌ه‌ترین موانع مدیریت پسماندها است.

وی پروژه مکانیزه کردن جمع‌آوری زباله‌ها و بهینه‌سازی و تکمیل طرح بازیافت پسماندها را در خصوص مدیریت پسماندها از برنامه‌های در دست اقدام شهرداری خرمشهر برشمرد و افزود: با اجرای این طرح، حلقه‌های سیستماتیک مدیریت پسماندها اعم از تولید، جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، حمل و نقل، بازیافت و دفع به شیوه علمی شکل خواهد گرفت.

شهردار خرمشهر اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح علاوه بر ارتقای سطح بهداشت محیط‌زیست و بهداشت روانی جامعه، شاهد رشد و شکوفایی فناوری نظام اجرایی مدیریت پسماندهای جامد همگام با رشد و توسعه دیگر ابعاد مدیریت شهری در ارائه خدمات

هر چه بهتر به شهروندان خرمشهری هستیم.