ساری- خبرنگار دنیای اقتصاد: سیدعباس فلاحیان مدیرامور مشارکت‌های مردمی و توسعه مدارس غیردولتی سازمان آموزش‌وپرورش استان مازندران در جمع خبرنگاران گفت: یک ی از مصوبات مهم شورای آموزش‌وپرورش، تصویب افزایش تخصیص عوارض شهرداری‌ها از یک‌درصد به ۵درصد در خرداد سال ۸۵ بوده است که در پی تصویب آن تاکنون ۳۰۰میلیون تومان به حساب آموزش ‌و پرورش واریز شده است. وی درباره مدارس تخریبی استان گفت: ۱۴۰۹واحد آموزشی با ۶۶۰۸ کلاس درس در استان از نوع تخریبی هستند، ۴۵درصد مدارس استان دارای استحکام بالا، ۲۱درصد نیز باید مقاوم‌سازی شوند. وی گفت: با توجه به کمک ۱۶میلیارد و ۴۰۰میلیون تومانی خیرین استان ۱۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مورد نیاز است.

فلاحیان طرح‌های نیمه‌تمام مشارکتی را ۱۸۱طرح با ۷۴۳کلاس اعلام کرد و افزود: ۵۳ طرح با اعتبار ۱۵۴میلیارد و ۹۲۸میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی ۲۰درصد در حال اجرا است.

مدیر امور مشارکت‌های مردمی از انجمن اولیا و مربیان به عنوان بخش مهم مشارکت‌ها یاد کرد و افزود: در استان ۴۲۵۲ انجمن با ۱۷هزار عضو، ۲۰میلیارد ریال در سال تحصیلی ۸۵-۸۴ به سازمان کمک کرده‌اند.

وی تعداد مدارسی که به صورت هیات امنایی در استان اداره می‌شوند را ۱۶مدرسه با ۱۵۲کلاس آموزشی و ۴هزار و ۶۴۳نفر دانش‌آموز اعلام کرد و افزود: یکی از اقدامات مهم مشارکت‌های مردمی ساخت نمازخانه است که یک‌هزار و ۹۵میلیون ریال برای ساخت آن اختصاص یافته است. وی از جذب اعتبارت بنگاه‌های اقتصادی زودبازده خبر داد و افزود: تاکنون ۱۰طرح معادل ۱۰میلیارد ریال از این اعتبارات استفاده کرده‌اند.