مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی گفت:‌ یارانه پرداختی برای فرآورده‌های نفتی در استان ۳ برابر بودجه عمرانی شرکت نفت است. کورش محمودیه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه روزانه ۲‌میلیون و ۲۰۰‌هزار لیتر انواع مواد سوختی در خراسان جنوبی توزیع می‌شود، افزود: این میزان مواد سوختی در بخش‌های حمل‌و‌نقل، کشاورزی، صنایع و کارخانه‌ها، فعالیت‌های خدماتی، تولیدی و خانوار مصرف می‌شود.

وی افزود: فرآورده‌های نفتی مورد نیاز خراسان جنوبی توسط ۲۰۰دستگاه تانکر از استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، کرمان و بندر عباس تامین می‌شود. محمودیه در خصوص میزان مصرفی نفت و گاز استان ‌خراسان جنوبی تصریح کرد: ۶۰‌درصد نفت و گاز مصرفی خراسان جنوبی در بخش حمل‌و‌نقل، ۱۰‌درصد در بخش کشاورزی، ۸‌درصد در بخش صنایع، ۴‌درصد در ادارات، ۴‌درصد در بخش مصارف خانگی و ۱۲‌درصد در نیروگاه‌های برق مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی یارانه پرداختی هر ماه در استان را ۲۵۰‌میلیارد ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: یارانه‌ای که برای فرآورده‌های نفتی در استان پرداخت می‌شود، عادلانه نیست و روستائیان و افراد محروم جامعه از آن کمتر استفاده می‌کنند. محمودیه به اقدامات انجام شده برای ذخیره‌سازی مطمئن فرآورده‌های نفتی استان اشاره کرد و گفت: در این راستا عملیات اجرایی تاسیسات ذخیره‌سازی ۱۰۰‌میلیون لیتری سوخت در بیرجند آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ساخت آن ۱۵ ماه به طول‌ انجامد.