مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی خط لوله ‌انتقال طرح گازرسانی به شهرهای استان پایان یافت. اسماعیل ایرانی در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: عملیات اجرایی این خط لوله به‌طول ۳۰۰کیلومتر از پارسال آغاز شد که گاز مورد نیاز شهرها و روستاهای استان بوشهر را از طریق فازهای هفت، هشت و ۹پارس‌جنوبی به این مناطق منتقل خواهد کرد.

وی اظهار کرد: اجرای طرح گاز رسانی به شهرهای بوشهر و برازجان در بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و اکنون فاز نخست شبکه‌گذاری داخلی شهر برازجان به طول ۲۰کیلومتر انجام شده است.

ایرانی گفت: فاز نخست عملیات شبکه‌گذاری داخلی شهر بوشهر به‌طول ۳۵کیلومتر نیز در محلات باغ زهرا، بی‌سیم، مدرس، ۳۰۰ و ۴۰۰دستگاه فرهنگیان در دست اجرا است و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

وی گفت: برای گازرسانی به ‌شهر بوشهر باید ۴۰۰کیلومتر شبکه‌گذاری داخلی انجام شود که براساس برنامه تا پایان سال آینده انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گازاستان بوشهر گفت: شبکه‌گذاری داخلی شهرهای خورموج و اهرم مراکز شهرستان‌های دشتی و تنگستان هر کدام به‌طول ۲۰کیلومتر آغاز شده است.

وی‌افزود: شبکه‌گذاری داخلی شهرهای عسلویه، نخل تقی و بیدخون نیز از دی ماه آغاز شده ‌است. مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: تاکنون مشعل گاز در شهرهای کنگان، دیر و طاهری روشن شده است.

ایرانی افزود: دوهزار و ۵۰۰واحد از مجموع شش‌هزار و ۲۰۰واحد مسکونی پتروشیمی در شهرستان جم نیز در هفته دولت امسال گازدار شدند.

وی گفت: امسال ۹۲میلیارد ریال برای گازرسانی به‌ استان بوشهر اختصاص یافته است.