هیات وزیران در جلسه خود در استان خوزستان، ۸۹۱میلیارد ریال برای ساخت، تکمیل، تجهیز یا توسعه پروژه‌های تملک دارایی استان از محل اعتبار بودجه سال ۱۳۸۵ کل کشور، همچنین مبلغ ۳۰میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام خسارت دیده ناشی از حوادث غیر مترقبه، اختصاص داد. به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، هیات وزیران هیات امنای حساب ذخیره ارزی را موظف کرد تا حداقل مبلغ ۷۰۰میلیون دلار به طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی استان خوزستان با اولویت طرح‌های بخش صنعت، معدن وکشاورزی در چارچوب ضوابط حاکم بر حساب ذخیره ارزی، اختصاص دهد.

هیات وزیران در تصویبنامه دیگری وزارت بازرگانی را موظف کرد با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعتبار مورد نیاز تکمیل سیلوی ۴۰ هزار تنی شهرستان بهبهان در لوایح بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور و سال‌های دیگر برنامه چهارم توسعه پیش‌بینی کند. همچنین این وزارتخانه باید به ایجاد پایانه صادراتی گل وگیاه در شهرستان دزفول و ایجاد پایانه صادراتی مصالح ساختمانی در بندر امام خمینی (ره) از محل اعتبار جوایز صادراتی کمک کند.

کمک به ساخت نمایشگاه بین‌المللی جدید در شهر اهواز پس از اصلاح ترکیب سهامداران از محل اعتبار جوایز صادراتی، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت از محل کمک‌های فنی و اعتباری پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور برای ساخت مجتمع‌های بازرگانی به ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰هزار تن در استان با مشارکت بخش غیردولتی از جمله وظایف وزارت بازرگانی در استان خوزستان در نظر گرفته شده است.

هیات وزیران همچنین با پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با اختصاص ۳۰میلیارد ریال از محل ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۰ برای تامین قسمتی از خسارت باقی مانده پرورش دهندگان میگو در استان خوزستان ناشی از سرمازدگی و وقوع بیماری لکه سفید، موافقت کرد.

اختصاص مبلغ ۴۴۴میلیارد و ۹۶۲میلیون ریال برای تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد استان، ۱۰۰میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل مدارس استان از محل اعتبارات استانی، تامین اعتبار مورد نیاز برای انتقال آب و اجرای عملیات زیربنایی در زمین‌های همجوار کشت و صنعت نیشکر و ساخت کارخانه شیر استرلیزه ۱۰۰تنی در اهواز و تعیین بندر امام خمینی (ره) به عنوان بندر ویژه اقتصادی، از جمله طرح‌های مورد توافق دستگاه‌های اجرایی ملی با استانداری خوزستان بوده است.

هیات وزیران همچنین سازمان تربیت‌بدنی را موظف کرده است با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و با رعایت مقررات قانونی ۵۰میلیارد ریال برای تکمیل پروژه استادیوم ورزشی ۵۰هزار نفری اهواز و ۴۰میلیارد ریال برای ساخت ۵۰سالن کوچک چند منظوره در سطح استان از محل منابع استانی و ملی اختصاص دهد.

براساس این گزارش، اختصاص۱۰۰میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان و نیز ساخت یک مجموعه ورزشی بانوان معلول در اهواز از مصوبات دیگر هیات وزیران در خوزستان بوده است.

هیات وزیران همچنین با انجام مطالعات طرح نوسازی استادیوم‌های ورزشی، تخصیص اعتبار مورد نیاز تملک زمین مجموعه ورزشی حجاب اهواز و ساخت ۲۴سالن ورزشی توسط سازمان تربیت‌بدنی و استان به نسبت مساوی در شهرستان‌های استان موافقت کرده است.

هیات وزیران در تصویبنامه دیگری وزارت آموزش و پرورش را موظف کرده است با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و با همکاری استانداری خوزستان و با رعایت مقررات قانونی نسبت به اختصاص ۱۰۰دستگاه مینی‌بوس از محل اعتبارات استان برای رفت‌وآمد دانش‌آموزان و معلمان مناطق محروم اقدام کند.

هیات وزیران همچنین وزارت تعاون را موظف کرد با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نسبت به تشکیل ۴۰واحد تعاونی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با اشتغال ۴۰۰ نفر و ۴۰واحد تعاونی زنان در شهرستان‌های استان، تاسیس شعب صندوق تعاون در شهرستان‌های شوش، هندیجان، لالی، باغ ملک و امیدیه و همچنین اختصاص مبلغ ۵میلیارد ریال سرمایه در گردش برای فعال‌سازی تعاونی‌های استان از طریق وزارت تعاون اقدام کند.