اصفهان- خبرنگار دنیای اقتصاد: شرکت ایران‌غلتک با بهره‌گیری از نیروهای متخصص، تجهیزات و امکانات مدرن و تکنولوژی روز به جمع سازندگان غلتک‌های نورد فولادی سنگین جهان پیوست. سیدجواد حسین‌پور، مدیرعامل شرکت ایران‌غلتک با اعلام این مطلب افزود: این شرکت با تولید انواع غلتک‌های فولادی سنگین و فوق‌سنگین نه تنها مصرف کارخانه‌های داخلی از قبیل ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه، نورد و لوله اهواز و گروه ملی صنعتی فولاد ایران را تامین کرده بلکه با صادرات بخشی از محصولات خود به کشور اسپانیا و تایید این محصولات، توانسته برگ زرین دیگری در کارنامه موفق خویش ثبت کند.

وی با اشاره به میزان بالای مصرف غلتک‌های نورد گرم در تولید انواع مقاطع فولاد ساختمانی خاطرنشان کرد: در صورت حمایت مسوولان امکان تمامی نیاز کشور در این زمینه در داخل وجود دارد.

وی افزود: چنانچه حمایت‌های دولت مسوولان با نگرش به بخش صادرات این کارخانه استمرار داشته باشد با وجود تحریم‌های اقتصادی با توجه به حسن روابطی که این شرکت با کارخانه‌های داخلی و خارجی دارد می‌تواند جوابگوی نیاز بخش اعظمی از مصرف‌کنندگان داخلی باشد و با تامین و حمایت صنعت فولاد کشور رونق مضاعفی برای تداوم کارخانه‌های داخلی ایجاد کند.

وی درخصوص ضرورت و تاریخچه تاسیس این شرکت گفت: از آنجا که تولید محصولات فولادی کشور از قبیل انواع تیرآهن، میلگرد، ورق در اندازه‌های مختلف مستلزم وجود غلتک‌ها و رینگ‌های نوردی است، بنابراین متخصصان و کارشناسان مربوطه بر آن شدند که به منظور صرفه‌جویی ارزی در واردات این محصول با تاسیس کارخانه‌ای در کشور نسبت به تامین بخش عمده‌ای از انواع غلتک‌ و رینگ‌های نورد در راستای پشتیبانی صنایع فولادی این نیاز مبرم را تامین کنند.

وی گفت: در سال ۱۳۷۳ مطالعات اولیه برای کسب فناوری لازم در این صنعت مهم آغاز شد و خوشبختانه در سال ۱۳۷۴ کلنگ این کارخانه با عنوان شرکت ایران‌غلتک در کاشان در زمینی به مساحت ۸۵ هکتار زده شد و در ۱۵ماه تلاش مستمر کارکنان و مسوولان امر در شهریورماه ۱۳۸۵ به دست معاون اول رییس‌جمهور افتتاح شد.