از گوشه‌کنار - ۲۸ دی ۸۵

مجهزترین واحد دوگانه‌سوزکردن خودرو در استان اردبیل راه‌اندازی شد

مجهزترین واحد صنعتی دوگانه‌سوز کردن خودرو در شمالغرب کشور توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان اردبیل راه‌اندازی شد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان به «ایرنا» گفت: این واحد صنعتی در راستای اجرای سیاست‌های دولت مبنی بر استفاده از سوخت جایگزین و کاهش آثار زیانبار زیست محیطی سوخت بنزین ساخته شده و روزانه ظرفیت تبدیل ۲۰خودرو بنزینی به خودرو دوگانه‌سوز را دارد.

نادر فلاحی افزود: در این واحد صنعتی تبدیل آزمایشی خودروهای بنزینی به خودروهای دوگانه‌سوز از چند روز قبل و با گازسوز کردن روزانه ۵خودرو آغاز شد و تا آخر هفته ۵۲خودرو در این واحد مجهز به سامانه دوگانه‌سوز می‌شود.

وی بیان کرد: در این واحد تمامی خودروهای واجد شرایط پیکان، پراید، انواع وانت، پژو ۴۰۵، آردی، پرشیا، سمند و پاترول قابلیت دوگانه‌سوز شدن را دارند.

وی اظهار کرد: تمامی خودروهای زیر ۱۰سال عمر، تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و تاکسی تلفنی‌ها مشمول اجرای طرح دوگانه‌سوزکردن خودروها هستند ولی در اجرای این طرح تاکسی‌های فعال در شهرها در اولویت هستند.

فلاحی میزان یارانه اختصاص یافته برای هر یک دستگاه مخزن سوخت CNG نصب شده بر خودروها را ۷میلیون ریال اعلام کرد و گفت: متاسفانه مخازن سوخت CNG به علت واردات از کشورهای خارجی در حد مورد نیاز تامین نمی‌شود و متناسب با تقاضای موجود نیست.

وی با اشاره به ثبت‌نام یکهزار و ۵۰۰نفر برای دوگانه‌سوز کردن خودرو در استان اردبیل افزود: با راه‌اندازی ۷کارخانه تولید مخزن سوخت CNGدر کشور و تامین مخازن مورد نیاز، این واحد صنعتی با گسترش فعالیت خود به تمامی تقاضای دوگانه‌سوزسازی خودروها در شمالغرب کشور جوابگو خواهد بود. نمایشگاه شهرداری و پژوهش در تبریز برگزار شد

نخستین نمایشگاه شهرداری و پژوهش با همکاری حوزه برنامه‌ریزی، پژوهش و آموزش شهرداری تبریز و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، این نمایشگاه با هدف بزرگداشت هفته پژوهش، ارزیابی عملکرد پژوهشی شهرداری تبریز، ایجاد ارتباط با پژوهشگران و دانشجویان و مراکز علمی همچنین نهادینه کردن پژوهش در شهرداری برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نمایشگاه مجموعه‌ای از فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف شهری همچون مطالعات مربوط به حمل‌ونقل، خدمات شهری، مباحث و مطالعات عمومی مربوط به سازمان شهرداری در معرض نمایش عموم قرار خواهد می‌گیرد.

رییس اتاق بازرگانی آبادان:

ممنوعیت ورود برخی کالاها از گمرک برطرف شود

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آبادان خواستار رفع ممنوعیت ورود برخی کالاها از طریق گمرک این شهر شد.

غلامرضا اکبری‌زاده در گفت‌وگو با «ایرنا»، افزود: متاسفانه اعمال برخی سیاست‌های غیرکارشناسی از سوی گمرک ایران نه تنها به رفع مشکلات بازرگانان آبادانی کمکی نکرده است، بلکه به شکل بحران زایی به تشدید بیکاری در منطقه منجر شده است.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آبادان افزود: هم اکنون با عنوان تخصصی کردن گمرکات کشور، ورود کالاهای عمده و درآمدزای گمرکی همچون پارچه و منسوجات، چینی آلات، گوشی تلفن‌همراه، لوازم خانگی، خودرو و ماشین‌آلات راهسازی از فهرست کالاهای ورودی به بندر آبادان ممنوع شده است.

اکبری‌زاده گفت: این مساله سبب مهاجرت بازرگانان آبادانی به سایر بنادر کشور و تشدید بیکاری در منطقه خواهد شد.

وی افزود: ممنوعیت ورود برخی کالاها از خرمشهر و ادامه ممنوعیت ورود این کالا به آبادان سبب سردرگمی تجار و ترخیص کاران شده است.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آبادان گفت: ادامه چنین روندی سبب تعطیلی مطلق گمرک آبادان خواهد شد. وی افزود: از سوی دیگر با وجود مصوبه هیات دولت، بر عملیاتی شدن منطقه آزاد در گمرک آبادان این مصوبه هنوز به اجرا در نیامده و تنها اسمی از منطقه آزاد بر زبان‌ها جاری است.

وی گفت: از آنجا که اولویت دولت، آبادی و عمران کشور معطوف به مناطق محروم است از این رو مردم این خطه نیاز به توجهات بیشتری دارند.