از گوشه‌کنار - ۲۸ دی ۸۵

کشتارگاه صنعتی در لرستان ساخته می‌شود

مدیرکل دامپزشکی لرستان از ساخت اولین کشتارگاه صنعتی استان لرستان خبر داد.

گودرزی به «ایسنا»، گفت: مجوز تاسیس اولین کشتارگاه صنعتی استان به نام شرکت تعاونی شماره ۲۹۶۳ گلشن خرم‌آباد در بخش مرکزی صادر شد.

وی درخصوص اعتبار ساخت این کشتارگاه اظهار کرد: اعتبار اولیه برای ساخت کشتارگاه صنعتی استان، ۴۰‌میلیارد ریال در نظر گرفته شده که به ۸۰‌میلیارد ریال خواهد رسید.

وی افزود: برای ساخت اولین کشتارگاه صنعتی لرستان، زمینی به مساحت ۲۰‌هزار متر مربع در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان یادآور شد: این کشتارگاه ظرفیت ذبح روزانه‌هزار راس دام سبک و ۲۰۰راس دام سنگین و قطعه‌بندی و استخوان‌گیری ۱۲تن را دارد. دومین نمایشگاه صنایع نساجی در شیراز گشایش یافت

دومین نمایشگاه محصولات نساجی، چرم و فرش ماشینی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی فارس در شهرک گلستان شیراز گشایش یافت. به گزارش خبرگزاری فارس، در این نمایشگاه ۶۴ شرکت داخلی و یک شرکت خارجی محصولات تولیدی خود را به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند. براساس این گزارش، در این نمایشگاه که در ۱۶۰ غرفه ساماندهی شده‌، انواع فرش ماشینی، کیف، کفش، منسوجات و پارچه‌های چرمی، مبلمان و ماشین‌آلات نساجی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

عملیات زیرسازی پتروشیمی شادگان ۴۰‌درصد پیشرفت داشته است

فرماندار شادگان اعلام کرد: عملیات زیرسازی پتروشیمی شادگان با ۴۰‌درصد پیشرفت در حال انجام است. به گزارش «ایسنا»، عملیات اجرایی سدبندی، تسطیح، خاک‌برداری و زهکش زمین آن از اواخر تیرماه سال جاری آغاز شد و هم اکنون عملیات لجن‌برداری و زیرسازی این پروژه با پیشرفت سریع از یک‌ماه پیش آغاز شد و تاکنون ۴۰‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه ۸۵‌میلیون دلار و با اشتغال‌زایی ۴۵۰نفر است. قسمتی از این میزان را سرمایه‌گذاران تعهد می‌کنند و مشارکت مردمی لازم در آن نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بوشهر رتبه نخست کشور را در انعقاد قرارداد بنگاه‌های زودبازده کسب کرد

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر گفت: بوشهر رتبه نخست در زمینه انعقاد قرارداد پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زود بازده با بانک‌ها در بین استان‌های کشور را کسب کرد.

غلامحسین کرمی، در نشست کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر افزود: این در حالی است که در اوایل سال‌جاری استان بوشهر رتبه ۲۹ کشور را در این زمینه داشته است. وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون برای پرداخت دوهزار و ۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده اقتصادی با بانک‌های عامل استان بوشهر قرارداد منعقد شد که بخش قابل توجهی‌ازاین مبلغ تاکنون به متقاضیان پرداخت شده‌است.

با تاسیس و توسعه ۳۵۹۰ طرح در خراسان رضوی موافقت شد

رییس اداره برنامه‌ریزی و توسعه صنعتی معدنی سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال تا آخر آذر امسال با اعطای ۳۵۹۰ مجوز تاسیس و طرح توسعه صنعتی در خراسان رضوی موافقت شد. آزاده آژیر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: جواز‌های یاد شده برای سرمایه‌گذاران در شهرهای مشهد، نیشابور، گناباد، چناران، سبزوار، فردوس، تربیت حیدریه، قوچان، کاشمر، سرخس، فریمان، تربت جام، تایباد، بردسکن، خواف، درگز، رشتخوار و خلیل‌آباد صادر شده است. وی افزود: در صورت بهره‌برداری امکان ۴۶ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۹۲ هزار و ۲۱۱ نفر فراهم می‌شود. به گفته وی در این مدت جواز‌های یاد شده از نظر تعداد ۱۳۹ درصد و پیش‌بینی اشتغال، ۸۷ درصد رشد دارد.

خوابگاه جدید دانشگاه کرمان به زودی افتتاح می‌شود

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد کرمان گفت: در‌حال‌حاضر ۳ باب خوابگاه در محیط دانشگاه با ظرفیت ۹۵۰‌نفر وجود دارد و یک خوابگاه هم با ظرفیت ۵۰۰نفر در حال ساخت است که از ترم آینده افتتاح می‌شود. محمدرضا اخگر در گفت‌وگو با «ایسنا»، افزود: برنامه دانشگاه بر این است که دانشجویان در خانه‌های شهر ساکن نشوند و بر این مساله تاکید دارند که حتی‌الامکان در خوابگاه‌های دانشگاه ساکن شوند.