توزیع کارت شناسایی منزلت بازنشستگان در استان کرمان آغاز شد

رییس سازمان بازنشستگی استان کرمان با اشاره به توزیع کارت منزلت بازنشستگان استان گفت: بخشی از مزایای کارت منزلت، ارائه تخفیف‌های ویژه برای خرید بلیت هواپیما و استفاده نیم بها و رایگان از مراکز ورزشی و فرهنگی است. عباس رشیدی در گفت‌وگو با «ایسنا»، افزود: در حال حاضر ۲۱هزار بازنشسته در استان کرمان وجود دارد که باید کارت شناسایی منزلت دریافت کنند، از این تعداد ۱۳هزار نفر برای دریافت کارت شناسایی منزلت اقدام کرده‌اند، که کارت آنها صادر شده‌است.

رشیدی در‌خصوص نحوه توزیع کارت شناسایی منزلت تصریح کرد: توزیع کارت برای همه استان‌ها براساس اولویت بندی اطلاعات بازنشستگان است و هرکدام از بازنشستگان استان که زودتر اطلاعات خود را در اختیار سازمان قرار داده باشند، کارت منزلت آنها زودتر صادر می‌شود.

رییس سازمان بازنشستگی استان در خصوص مزایای این کارت برای بازنشستگان، خاطر نشان کرد: طبق مصوبه سال ۱۳۸۴، مقرر شد بازنشستگان بالای ۶۰ سال با استفاده از این کارت، معادل ‌صد هزار ریال از تخفیف شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی استفاده کنند. استفاده از اماکن ورزشی و تفریحی به صورت نیم بها و اماکن میراث فرهنگی به صورت رایگان نیز از دیگر مزایای کارت منزلت است.