معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه اصفهان از امضای ۶ تفاهمنامه همکاری میان این دانشگاه و صنایع مهم کشور با اعتبار ۶۰‌میلیارد ریال خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، علی رجالی در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت وحدت صنعت و دانشگاه افزود: دانشگاه اصفهان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه‌های علمی و پژوهشی و برگزاری سخنرانی استادان مختلف، بسترهای وحدت حوزه و دانشگاه را فراهم ساخت تا بتوان زنجیره‌ای شامل تحقیق، آموزش، تولید فناوری، تولید علم و تولید ثروت را پایه‌گذاری کرد.

وی با اعلام اینکه تولید علم باید نظام‌مند و در قالب اصولی خاص قرار گیرد، افزود: باید شرایطی فراهم شود که تولید علم و آموزش با تحقیق و پژوهش همراه باشد تا بتوان مشکلات جامعه و به خصوص صنعت را به دانشگاه منعکس کرد و دانشگاه نیز این مشکلات را در قالب طرح‌های تحقیقی برطرف کند.

رجالی با اشاره به اینکه با ارائه فهرستی از نیازهای صنعت به دانشگاه، مشکلات صنعتی کشور از بحران خارج نمی‌شود، تصریح کرد: باید در هر صنعت خاص، شورای تحقیق تشکیل و شوراهایی با حضور استادان دانشگاه بر عملکرد آن نظارت کنند و نمایندگان صنعت نیز با حضور در جلسات آموزشی و سخنرانی‌ها، نحوه تامین اعتبارات را به این گروه‌های پژوهشی ارائه دهند.