اولین نمایشگاه کشوری صنعت ساختمان با شرکت تولیدکنندگان مصالح ساختمانی استان‌های مختلف کشور در رشت گشایش یافت. رییس روابط عمومی سازمان بازرگانی گیلان به «ایرنا» گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، نمایش توانمندی‌ها و ایجاد حس رقابت‌پذیری، به روز کردن و بازاریابی تولیدات بخش صنعت ساختمان است.

طاهر کوهی، افزود: این نمایشگاه در مکانی به وسعت دو هزار و ۴۰۰مترمربع، ۸۵ شرکت مهم تولیدکننده مصالح ساختمانی کشور تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

معاون عمرانی استانداری گیلان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: با توجه به قرارگرفتن ایران بر کمربند زلزله، استانداردسازی مصالح صنعت ساختمان ضروری است. محمد علیزاده، افزود: رواج گسترده ‌سازه ساختمانی مناسب در کشور مستلزم استانداردسازی مصالح ساختمانی است. وی تصریح کرد: عمر مفید ساختمان‌ها باید به استاندارد جهانی نزدیک باشد تا سرمایه ملی کشور هدر نرود و اقتصاد دچار زیان نشود. وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، هیات وزیران استانداردسازی مصالح ساختمانی را در مصوبه‌ای اجباری کرده‌است. رییس سازمان بازرگانی استان گیلان نیز گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان در راستای سیاست‌های کلان دولت برای به روز شدن و استانداردسازی مصالح ساختمانی گشایش یافته‌است. رضا پاک‌سرشت، افزود: برگزاری نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی دستاوردها در بازاریابی و رقابت‌پذیری است. وی با بیان اینکه تولید رقابتی رمز صادرات پایدار است، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه در استان گیلان امسال نسبت به پارسال بیش از چهار برابر افزایش داشته که بخشی از این نمایشگاه‌ها عرضه مستقیم کالا و بقیه مربوط به معرفی دستاوردهای تولیدی بوده ‌است. وی افزود: در سال‌های ۷۵ تا ۸۳ در استان گیلان ۶هزار پروانه ساختمانی صادر شده است که بیانگر رشد، توجه و ضرورت ساخت و ساز مسکن‌است.