5درصد تولیدات ریخته‌گری‌ تراکتور‌سازی به خارج از کشور صادر می‌شود

مدیر‌عامل شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی ایران گفت: ۵درصد تولیدات ریخته‌گری تراکتورسازی به خارج از کشور صادر شد و این میزان در حال افزایش است. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد‌رضا زمانلو در جمع خبرنگاران با اشاره به این که ۶۰درصد تولیدات شرکت ریخته‌گری به مجتمع تراکتورسازی تحویل داده می‌شود، افزود: ۳۵درصد از تولیدات این شرکت ‌نیز به صنایع خودروسازی اختصاص می‌یابد، به طوری که در ۷سال گذشته ۸۳هزار تن قطعه برای صنایع خودروسازی کشور تولید کرده‌ایم.

وی با اشاره به این که شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی ایران نقش مهم و محوری در ساخت داخل کردن قطعات خودرو و قطعه‌سازی خودرو دارد، اظهار کرد: بیشتر قطعات پیچیده چدنی خودروهای پراید، نیسان و پژو برای نخستین بار در این شرکت ساخته شد و طراحی تجهیزات مدل، جعبه ماهیچه و قالب‌سازی آنها نیز توسط کارشناسان این شرکت صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که ظرفیت اسمی شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی تولید ۳۳هزار تن قطعه است، خاطر‌نشان کرد: به همت متخصصان داخلی با رفع بعضی از گلوگاه‌ها و بدون ایجاد خط قالب‌گیری، ظرفیت تولیدی به ۵۰هزار تن افزایش یافته و هم‌اکنون با راه‌اندازی کارگاه لاست‌فوم این ظرفیت تا ۵۵هزار تن رسیده و با عملی شدن فازهای توسعه‌ای پیش‌بینی شده تا ۶۰هزار تن نیز قابل افزایش است.

شرکت ریخته‌گری تراکتورسازی به دلیل ضرورت و اعتقاد به سیر تحولات تکنولوژیکی صنعت ریخته‌گری مطالعات خود را بر روش‌های مدرن معطوف داشته است.

زمانلو با اشاره به رشد و تحول صنعت ریخته‌گری کشور در ۱۵سال اخیر تصریح کرد: با تربیت متخصصان ریخته‌گری در کشور هم‌اکنون این صنعت با وجود بومی شدن با مشکلاتی از جمله واردات آسان و کم هزینه قطعات به علت‌ پایین بودن تعرفه گمرکی روبه‌رو است.