بیرجند- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: امسال ۱۳۵۰ دانشجو در مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی و کاربردی در استان خراسان جنوبی پذیرش می‌شوند. خراشادی‌زاده، سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۱۲۰۰ نفر در ۱۷ رشته مقطع کاردانی و ۱۵۰ نفر در سه رشته مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرش خواهند شد. وی افزود: آزمون ورودی این دانشگاه ۲۰ بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد و نتایج آن تا پایان بهمن‌ماه سال جاری اعلام خواهد شد. وی گفت: همه‌اکنون ۱۵۵۵ دانشجو در پنج مرکز وابسته به این دانشگاه در این استان مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: ۸۱۳ دانشجو در دانشگاه صنایع و معادن بیرجند، ۳۵۰ دانشجو در واحد جهاد دانشگاهی بیرجند، ۳۰ دانشجو در مجتمع کشاورزی قاین ، ۳۳۳ دانشجو در مرکز آموزش علمی کاربردی نهبندان و ۱۲۹ دانشجو در مجتمع جهاد کشاروزی خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه شمار رشته‌های تحصیلی به زودی به ۱۷ مورد افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: مرکز شهید باهنر بیرجند نیز امسال برای نخستین بار در دو رشته ۱۰۰ دانشجو از شاغلان آموزش و پرورش پذیرش خواهد کرد.وی گفت:‌ این مرکز به عنوان بیست و ششمین استان دارای دانشگاه جامع علمی- کاربردی کشور در خراسان جنوبی فعالیت می‌کند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی به پرداخت وام خوداشتغالی به دانشجویان این مرکز اشاره کرد و افزود: به منظور حمایت از دانش‌آموختگان این دانشگاه و توسعه کارآفرینی و اشتغال نیروهای دانشگاهی در تفاهمنامه‌ای بین صندوق مهر امام رضا (ع) و این دانشگاه حداکثر ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات به هر یک از طرح‌های مناسب دانش‌آموختگان این دانشگاه پرداخت می‌شود.

وی گفت: در نیمه نخست امسال ۳میلیارد ریال و در نیمه دوم سال نیز ۳میلیارد ریال تسهیلات دیگر به این طرح‌ها اختصاص یافته است.

خراشادی‌زاده افزود: تاکنون به شش طرح اشتغالزایی ارائه شده به این دانشگاه ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است. وی گفت: دانش‌آموختگان دانشگاه جامع‌ علمی کاربردی تا ۳۰ دی‌ماه امسال می‌توانند برای دریافت وام از صندوق مهر امام رضا (ع) به این مرکز مراجعه کنند. وی یادآور شد: اگر این تسهیلات تا پایان امسال جذب نشود به استان‌های دیگر اختصاص خواهد یافت.