انتقال فرودگاه اهواز ضروری است

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: هیات دولت باید ۱۷میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های مصوب توسعه‌ای فرودگاه بین‌المللی اهواز تامین کند. منوچهر سپاسی در گفت‌وگو با «ایسنا»، افزود: براساس برنامه چهارم توسعه باید ترمینال پروازهای برون مرزی و زیارتی، ترمینال پروازهای ‌داخلی، محوطه‌سازی و باند موازی در فرودگاه اهواز ایجاد شود. وی اظهارکرد: ساخت ساختمان برج مراقبت و ساختمان اداری در اولویت قرار دارد، اما این طرح‌ها به علت کمبود اعتبار تاکنون اجرا نشده ‌است.

سپاسی گفت: چهار فرودگاه در شهرهای ماهشهر، آبادان، اهواز و دزفول در خوزستان وجود دارد. بازسازی، مقاوم‌سازی، بهسازی و توسعه این فرودگاه‌ها نیاز به تامین اعتبارات ویژه توسط هیات دولت دارد چون فرودگاه‌، یکی از زیرساخت‌های اصلی و عامل توسعه همه جانبه هر منطقه است.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان درخصوص لزوم جابجایی فرودگاه اهواز با توجه به قرار گرفتن آن در محدوده شهر و در کنار چاه‌های نفت، یادآور شد: با توجه به توسعه کلان شهر اهواز، توسعه همه جانبه فرودگاه اهواز در بخش‌های ساختمان و سطوح پروازی لازم است و این در حالی است که محدودیت زمین فرودگاه سبب جلوگیری از اجرای طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه شده‌ است. این موضوع لزوم جابه‌جایی فرودگاه اهواز و در نظر گرفتن یک محل برای ساخت فرودگاه جدید را نشان می‌دهد.