شش کیلومتر اول پروژه قطار شهری تبریز دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار تبریز گفت: مطابق وعده داده شده به شهروندان تبریزی، شش کیلومتر اول پروژه قطار شهری تبریز دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد. علیرضا نوین در گفت‌وگو با «ایرنا» با اشاره به اختصاص اعتبار ۴۰۰میلیارد ریال دولت برای قطارشهری کلانشهرهای کشور ابراز امیدواری کرد که سهم تبریز از این اعتبارات متناسب با جایگاه آن باشد.

وی افزود: پیشرفت پروژه قطار شهری تبریز در فاز اول آن از سرعت خوبی برخوردار است. وی همچنین با اشاره به اختصاص شش‌هزار و ۵۰۰دستگاه اتوبوس برای تجهیز ناوگان درون‌شهری کشور، افزود: امسال ۳۰۰دستگاه اتوبوس گازسوز به ناوگان حمل و نقل عمومی‌تبریز و حومه افزوده شده است. نوین، مدیریت هوشمند ترافیک را از جمله اولویت‌های مدیریت شهری تبریز بیان کرد و گفت: هم اکنون در پنج نقطه تبریز کنترل ترافیک به صورت هوشمند صورت می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت شورای اسلامی‌کلانشهر تبریز در زمینه تخصیص اعتبار، ۶۶نقطه پرترافیک دیگر در تبریز به سیستم کنترل هوشمند ترافیک مجهز شوند.

وی با اشاره به کمبود پارکینگ در تبریز، آغاز عملیات ساخت پنج واحد پارکینگ طبقاتی را از دیگر برنامه‌های مجموعه شهرداری برای کاهش ترافیک در این کلانشهر خواند.