مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در برخی از مراحل اجرای سد ساروق، کمبود سیمان موجب توقف عملیات اجرایی پروژه و کند شدن سرعت پیشرفت فیزیکی آن شده است. نقی کریمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در تکاب افزود: تونل انتقال سد به طول ۳۰۰متر و ارتفاع سد ۲متر افزایش یافته است که به منظور تسریع در عملیات اجرایی فاز دوم و اجرای پروژه طبق زمان بندی تعیین شده تامین به موقع سیمان مورد نیاز سد ضروری است.

وی تصریح کرد: بانک توسعه اسلامی برای تکمیل شبکه آبیاری سد ساروق تکاب بیست میلیون دلار وام به صورت تسهیلات بلند مدت به این شرکت اعطا می‌کند.

کریمی افزود: اعتبارات اختصاص یافته برای ساخت سد مخزنی ساروق تکاب از محل اعتبارات پروژه‌های ملی بوده و برای تکمیل شبکه آبیاری زمین‌های سد کافی نیست. وی با بیان اینکه سد ساروق تکاب با اعتباری بالغ‌بر ۱۴۴میلیارد ریال ساخته می‌شود، افزود: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه ۵۳‌درصد است.

کریمی افزود: تاکنون ۸۲ میلیارد ریال برای ساخت سد ساروق هزینه شده و برای تکمیل آن امسال ۵۰ میلیارد ریال و سال آینده ۱۱۰میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین به موقع اعتبارات، آبگیری از سد مخزنی تکاب خرداد سال ۸۶ و بهره‌برداری از آن آبان ۸۶ آغاز می‌شود. کریمی گفت: برای ساخت شبکه آبیاری سد ساروق نیز تاکنون ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال هزینه شده است.

وی گفت: با بهره‌برداری از سد مخزنی ساروق تکاب سالانه ۱۰میلیون متر مکعب آب به شبکه آب شرب شهری افزوده شده و ۵هزار و ۵۰۰هکتار از زمین‌های دیم منطقه به صورت آبی کشت خواهند شد.