صنایع ریخته‌گری و ذوب مس زنجان ساماندهی می‌شوند

زنجان- خبرنگار دنیای‌اقتصاد: به منظور ساماندهی واحدهای فعال ریخته‌گری و ذوب مس، نشست مشترکی با حضور رییس سازمان صنایع و معادن، مدیرکل اداره محیط‌زیست و مدیران واحدهای فعال در زنجان برگزار شد. رییس سازمان صنایع و معادن استان زنجان، در‌خصوص ساماندهی این واحدها، گفت: صنعت ذوب و ریخته‌گری مس از قدیمی‌ترین صنایع استان است و در گذشته به صورت پراکنده در نقاط شهری مستقر بود. در حال حاضر با توجه به گستردگی حوزه شهری و افزایش جمعیت شهر زنجان این فعالیت‌ها در مکانی خارج از شهر، انجام می‌شود.

میانجی در‌خصوص مصوبات کمیته صنعت و معدن استان در زمینه انجام اقدامات لازم برای تمرکز فعالیت واحدهای ذوب مس، گفت: قرار است این سازمان با همکاری اداره محیط‌زیست و با انتخاب مکانی مناسب و خارج از محدوده شهری، زمینه‌های لازم را برای فعالیت این واحدها فراهم کند.

وی در‌خصوص درخواست تعدادی از واحدهای مستقر در شهرک خصوصی ناجی، گفت: با وجود استقرار تعداد زیادی از این واحدها در شهرک خصوصی ناجی، این سازمان آماده است با حل مسائل زیست‌محیطی و رعایت ضوابط اداره محیط‌زیست نسبت به صدور پروانه بهره‌برداری این واحدها اقدام کند.

میانجی با اشاره به مشکل سوخت و برق این واحدها، گفت: شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی تسهیلات مناسبی را برای ارائه سوخت به بخش صنعت فراهم کرده است، به طوری که استفاده از این تسهیلات و همکاری شرکت برق وابسته به ساماندهی و یکپارچگی فعالیت‌های صنعتی است.