وزیر نفت با تایید زیان‌ده بودن پالایشگاه نفت آبادان گفت: در صدد تاسیس پالایشگاه ۱۸۰‌هزار بشکه‌ای دوم آبادان به منظور رفع زیان‌دهی پالایشگاه اول هستیم. به گزارش فارس از آبادان، سید‌کاظم وزیری هامانه در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال فاینانس و پیدا کردن شریک برای تامین اعتبار پالایشگاه دوم ۱۸۰‌هزار بشکه‌ای آبادان هستیم ضمن آنکه مذاکرات با یک شریک ایرانی - خارجی در حال انجام است.

وزیر نفت دیدار از تاسیسات نفت و گاز را جزو وظایف ذاتی خود خواند و تصریح کرد: به عنوان وزیر نفت باید تاسیسات شهرستان‌ها را مورد نظارت قرار دهم.

وزیری هامانه از همکاری ایران و عراق در برداشت از میادین مشترک دو کشور خبر داد و تصریح کرد: طبق توافقات حاصله قرار است با انتخاب یک مشاور خارجی این کار نهایی شود.

وزیر نفت از نهایی شدن مذاکرات ایران و چین برای میدان نفتی یادآوران خبر داد و اظهار امیدواری کرد: چینی‌ها هرچه سریع‌تر برای تکمیل این پروژه گام بردارند. وزیری هامانه همچنین گفت: ایران در برداشت از گاز حوزه خلیج‌فارس با قطر یکسان شده است.

وی در‌خصوص تمهیدات وزارت نفت برای دسترسی به چاه نفت محاصره شده در فرودگاه اهواز گفت: برای رسیدن به نفت چاره‌ای جز تغییر مکان فرودگاه اهواز نداریم.