بیش از ۱۰ هزار کارت هوشمند برای رانندگان گیلان صادر شد‌

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: تاکنون ۱۰هزار و ۱۸۱ کارت هوشمند برای رانندگان در گیلان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز جیفرودی در جمع خبرنگاران افزود: ۷ تا ۸درصد تولید ناخالص ملی کشور در بخش حمل و نقل ایجاد می‌شود. وی در خصوص صدور کارت هوشمند برای رانندگان، گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۱۰هزار و ۱۸۱ کارت هوشمند در گیلان صادر شده که ۶هزار و ۸۰ کارت مربوط به رانندگان و ۲هزار و ۹۱۲ کارت مربوط به ناوگان باری و یک هزار و ۱۸۹ کارت نیز برای ناوگان مسافری صادر شده است. جیفرودی درباره حوادث جاده‌ای، افزود: در بروز حوادث تصادفات جاده‌ای ۸۰درصد عامل انسانی دخالت دارد که بین ۳۰ تا ۳۳درصد کشته‌ها عابر پیاده و بالای ۴۰درصد نیز موتورسواران هستند که این رقم تلفات موتورسواران یک فاجعه است. طرح تجهیز و نوسازی شالیزارهای فومن آغاز شد

طرح تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی شهرستان فومن آغاز شد. فرنوش اژدرپور، رییس روابط عمومی سازمان جهاد‌کشاورزی گیلان، با اعلام این خبر گفت: کار تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی شهرستان فومن در سطح ۶۰۰‌هکتار از شالیزارهای این شهرستان آغاز شده است. اژدرپور افزود: هزینه اجرای این طرح ۱۰‌میلیارد‌ریال است که ۸۵‌درصد هزینه آن از منابع ملی و ۱۵‌درصد از سهم مشارکت مردمی تامین می‌شود. وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۳۸۷۰هکتار از زمین‌های شهرستان فومن تاکنون ۴۵۰۰‌هکتار از زمین‌های این شهرستان تجهیز و نوسازی شده‌اند.

سیم‌کارت‌های تلفن‌همراه در استان کردستان واگذار می‌شود

مدیر‌عامل شرکت مخابرات استان کردستان گفت: سیم‌کارت تلفن‌همراه در استان کردستان، ۶ ماه زودتر از زمان مشخص شده، واگذار می‌شود‌. مراد‌علی چاغروندی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ‌فارس در سنندج افزود: سیم‌کارت تلفن‌همراه از ۲۵ آذر‌ در استان آغاز شده است‌. وی افزود: تا‌کنون تعداد سیم‌کارت‌ها با احتساب‌ سیم‌کارت‌های واگذاری شده ۱۸۶‌هزار شماره افزایش یافته است‌.