90‌درصد روستاییان استان کردستان در مرحله دوم، سهام عدالت دریافت می‌‌کنند

در مرحله دوم طرح واگذاری سهام عدالت، پیش‌بینی می‌شود ۹۰‌درصد روستاییان استان کردستان جمعیتی معادل ۵۰۰هزار نفر را شامل می‌شود که سهام عدالت دریافت می‌کنند. به گزارش «ایسنا»، در چهارمین جلسه ستاد استانی سهام عدالت که با هدف تشکیل هیات‌های شناسایی مشمولان مرحله دوم طرح در محل استانداری کردستان برگزار شد، کیومرث امیری، رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان کردستان، با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل فرآیند شناسایی و تایید نهایی مشمولان مرحله دوم واگذاری سهام عدالت جامعه هدف روستاییان و عشایری است که درآمد ماهانه آنها کمتر از ۲۰۰‌هزار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که ۹۰‌درصد روستاییان استان در این مرحله سهام عدالت دریافت می‌کنند.

وی افزود: در این مرحله افرادی مشمول سهام عدالت می‌شوند که تا پایان شهریورماه امسال در روستا ساکن بوده یا جزء عشایر باشند. دبیرستاد استانی سهام عدالت استان کردستان با بیان اینکه حداکثر افراد مورد احتساب در یک خانوار برای توزیع سهام عدالت پنج نفر است، اظهار کرد: در صورتی که تعداد افراد خانوار بیش از پنج نفر باشند سهام تخصیصی بین همه اعضای خانوار توزیع می‌شود و از این بابت سهام اضافه‌ای تعلق نمی‌گیرد. امیری درباره چگونگی شناسایی مشمولان مرحله دوم طرح گفت: هیاتی مرکب از دهیار یا نماینده بخشداری، یک نماینده از شورای روستا، یک نماینده از نیروی مقاومت بسیج، یک نماینده از جهاد کشاورزی، یک نماینده از بهداشت و درمان و یک نماینده از کمیته امداد امام خمینی(ره) با مسوولیت‌ دهیار یا نماینده بخشدار در سطح روستا وظیفه شناسایی مشمولان سهام عدالت در این مرحله را بر عهده دارند. به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان کردستان، وی شناسایی مشمولان مرحله دوم طرح را بسیار دقیق و حساس خواند و از همه نهادها و مسوولان مرتبط خواست در اجرای این طرح نهایت همکاری را داشته باشند.

رییس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان کردستان به ارائه گزارش در خصوص اجرای مرحله اول طرح در استان پرداخت و گفت: واگذاری بخش نخست مرحله اول سهام عدالت در استان به تعداد ۸۱‌هزار و ۹۸۵نفر به پایان رسید و واگذاری بخش دوم مرحله اول به ۸۰‌هزار و ۵۹۹نفر آغاز شده است.