از گوشه کنار - ۱۸ آذر ۸۵

توزیع کارت هوشمند سوخت در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد

مدیر پست چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع کارت هوشمند سوخت در این استان از هفته جاری آغاز شده است.

اصغرعالی انوری در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: توزیع کارت هوشمند سوخت در تمامی شش اداره تابعه استان و کلیه مراکز پست شهری و روستایی انجام می‌شود.

وی گفت: در مرحله اول دو هزار و ۵۰۰کارت هوشمند به‌مراکز پستی استان ارسال و تاکنون ۲۰۰کارت به دارندگان خودرو تحویل شده است.

عالی انوری خاطرنشان کرد: برای همکاری با ماموران پست و سریع‌تر انجام شدن کار توزیع کارت هوشمند، نشان دادن کارت شناسایی، کارت ملی به همراه کارت یا سند خودرو در زمان دریافت کارت هوشمند الزامی است. احمدی‌نژاد با اختصاص اعتبار برای ۹پروژه استان فارس موافقت کرد

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری اسلامی ایران با اختصاص پنج میلیارد ریال از اعتبارت مناطق توسعه نیافته برای اجرای ۹طرح در استان فارس موافقت کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، از محل اعتبارات مناطق توسعه نیافته در مجموع مبلغ دو هزار‌میلیون ریال جهت تکمیل و بهسازی راه‌های روستایی استان و سه هزار‌ میلیون ریال برای طرح‌های آبرسانی مناطق روستایی استان اختصاص یافت.

اعتبار طرح‌های فوق در اجرای بند (ه) تبصره ۶قانون بودجه ۱۳۸۵کل کشور از محل اعتبارات ردیف، ۵۰۳۲۸۸ اعتبار مناطق توسعه نیافته به صورت ۱۰۰درصدی تخصیص یافته است.

این ابلاغیه در چهارم آذرماه سال جاری توسط رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به استاندار فارس برای مصرف ابلاغ شد.

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی به طور رسمی اعلام موجودیت کرد

انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی در این شهرستان اعلام موجودیت کرد.

مسوول روابط عمومی این انجمن در مصاحبه با «ایرنا» گفت: این انجمن نهادی غیردولتی و بدون وابستگی به جمعیت‌، حزب یا گروه‌های سیاسی است.

سلمان فدایی گوهری، اهداف اصلی این انجمن را تلاش برای گسترش و توسعه مراکز علمی، فرهنگی‌، ورزشی ،ارایه طرح و حمایت از برنامه‌های توسعه صنعت گردشگری و پیشنهاد، پیگیری و پشتیبانی از طرح‌ها و برنامه‌های عمران شهری در انزلی عنوان کرد.

وی افزود: انجمن دارای ۴۰نفر عضو رسمی است‌.

گوهری از موضوعات مهم مورد‌نظر این انجمن را احیای تالاب بین‌المللی انزلی، توسعه گردشگری و ایجاد کمپ‌های گردشگری در این شهرستان‌، رفع مشکلات حمل و نقل درون شهری‌، بهسازی و زیباسازی شهر گردشگرپذیر انزلی، بهسازی کشتارگاه‌، توسعه فضاهای آموزش‌عالی، توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی عنوان کرد.

وی یادآور شد: انجمن در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد و با پیگیری‌های مداوم سرانجام توانست موفق به اخذ پروانه فعالیت از وزارت کشور شود.

به گفته وی، اولین مجمع عمومی انجمن نیز برگزار شد و پس از تصویب اساسنامه انجمن، اعضای هیات مدیره به مدت یک سال انتخاب شدند.

۹۰۰هکتار زمین دولتی در خراسان‌شمالی از تصرف زمین‌خواران آزاد شد

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۹۰۰هکتار زمین دولتی در این استان از تصرف زمین‌خواران آزاد و به دولت برگردانده شد.

احمد کیخسروی به «ایرنا» گفت: از بدو تاسیس شورای حفاظت تاکنون ۱۵۱پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در دادگستری استان خراسان شمالی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۱۱پرونده تخریب و تصرف غیرمجاز اراضی ملی این استان در دادگستری مختومه و از متصرفان ۹۰۰هکتار زمین دولتی خلع ید شد.

او گفت: ۴۰پرونده دیگر تصرف و تخریب غیرمجاز اراضی ملی در دادگستری در دست بررسی قرار دارد.

رییس دادگستری خراسان شمالی اعلام کرد دستگاه قضایی همچنان که از سرمایه‌گذاران واقعی حمایت می‌کند با متصرفان و مخربان اموال و اراضی دولتی به شدت برخورد خواهد داشت.