دنیای‌اقتصاد- برای حمایت از فعالیت‌های معدنی در کشور، طرح کارورزی دانش‌آموختگان معدن در استان خراسان‌رضوی به مدت یک‌سال اجرا خواهد شد. به گزارش روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، محمدرضا غروی، کارشناس امور معادن سازمان صنایع و معادن استان خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: پذیرش کارورز فقط در معادن و برای حمایت از این بخش با موافقت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور صورت می‌گیرد.

وی در خصوص چگونگی استفاده از این طرح گفت: رشته‌های تحصیلی مورد پذیرش شامل معدن، زمین‌شناسی، برق، مدیریت صنایع و مکانیک در سطح کارشناسی و گرایش‌های مختلف رشته‌های یاد شده در سطح کارشناسی‌ارشد است.

غروی گفت: براساس این طرح، دانشجویان واجد شرایط به مدت ۱۱ماه جذب معادن شده و ۵۰درصد از دستمزد دریافتی خود را که از حداقل دستمزد اعلام شده از سوی وزارت کار کمتر نخواهد بود از وزارت صنایع و معادن دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های سنی مندرج در نظامنامه در مورد متقاضیان اعمال می‌شود، تصریح کرد: متقاضیان استفاده از طرح یاد شده می‌توانند به هریک از معادن اعم از خصوصی و دولتی مراجعه و پس از گرفتن موافقت آنها با مراجعه به سازمان صنایع و معادن استان‌ها مدارک لازم را تهیه کرده و از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.