ارومیه- خبرنگار دنیای اقتصاد: اعضای فراکسیون صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی در سومین سفر استانی خود که برای حمایت از صنایع غذایی و بررسی مشکلات و موانع موجود در بخش‌های مختلف تولید، صادرات و برنامه‌ریزی برای توسعه صنایع غذایی به استان آذربایجان غربی سفر کرده‌ بودند، از شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی دیدار کردند. موسی احمد‌زاده، مدیرعامل شرکت شیر‌پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی درخصوص عملکرد ۱۰ساله شرکت گفت: شرکت عملکرد موفقی در تامین شیر مدارس داشته است. این واحد در سه سال گذشته بیش از یک‌صدمیلیون پاکت‌ شیر در مدارس کشور توزیع کرده است.

وی همچنین به طرح توسعه شرکت به منظور افزایش صادرات، اشاره کرد و گفت: شرکت تتراپک طراحی این طرح را در خط‌های فرآیندی، کنترل تولید و سیستم‌های اتوماسیون با استفاده از دستاورد‌ها و تکنولوژی‌های جدید، عهده‌دار است که در صورت راه‌اندازی آن دارای مجموعه کاملی از فرآورده‌های شیر در سطح بین‌المللی خواهیم شد.

احمدزاده افزود: در مرحله اول این طرح ۳۰۰تن شیر در یک نوبت فرآوری به محصولات متنوع تبدیل و به بازار‌های مصرف ارائه خواهد کرد.

احمدزاده اظهار کرد: طرح یاد شده در زمینی به مساحت ۲۰هکتار و با زیربنای ۲۹هزار متر مربع در‌حال‌ اجرا است که تاکنون ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.وی گفت: پیش‌بینی می‌شود، این طرح با هزینه‌ای بیش از ۴۲۰میلیارد به بهره‌برداری برسد.