شیراز - خبرنگار دنیای اقتصاد: رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان فارس در خصوص واگذاری ۸۰درصد سهام بنگاه‌های دولتی به بخش‌های خصوصی، گفت: قیمت‌گذاری سهام باید از طریق بازار بورس انجام شود. ابوالفضل شریف، گفت: دولت باید برای توانمندسازی بخش‌های خصوصی و حمایت از آن در بازارهای بین‌المللی تلاش کند تا بنگاه‌های اقتصادی داخلی با ورود به WTO و تجارت جهانی پیشرفت کند.

وی افزود: دولت موظف است نقش جدید خود را در حد سیاست‌گذاری خلاصه کرده و برنامه‌ها را بر اساس نظام اقتصادی ملی تدوین کند.

شریف گفت: با ایجاد بستر مناسب برای تاسیس شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری به صورت سهام عام و با مشارکت صاحبان سرمایه‌های بزرگ و کوچک و همچنین فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌های ایرانیان مقیم خارج و تشویق سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی، می‌توان به توسعه بخش خصوصی کمک کرد.

وی هدف اجرای این سیاست را کوچک کردن دولت خواند و افزود: بخش خصوصی می‌تواند از این فرصت مناسب استفاده کند.

وی گفت: اتاق بازرگانی استان برای کمک به فراهم کردن مقدمات رشد و توسعه اقتصادی کشور از طریق ارائه نظرات مشورتی به قوای سه‌گانه در مورد مسائل اقتصادی، با توجه به تاکید رییس‌جمهوری در مورد بهره‌مندی دولت از ظرفیت بالای اتاق بازرگانی در تمامی ابعاد اقتصادی، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تشکیل شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری به عنوان شرکت «هلدینگ» سهامی عام آغاز کرده است.