استاندار کرمان گفت: اولویت کاری در این استان، ایجاد اشتغال است و تاسیس بنگاه‌های زودبازده در شهرها و روستاها فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال به وجود آورده است. عبدالمحمد رئوفی‌نژاد در دیدار از دهستان «بلورد» سیرجان در جمع مردم این منطقه افزود: افراد می‌توانند برای احداث بنگاه‌های زودبازده از ۱۰میلیون ریال تا ۳۰میلیون ریال تسهیلات دریافت کنند. وی افزود: به رغم آنکه تسهیلات مناسبی برای ایجاد واحدهای کوچک زودبازده پیش‌بینی شده، اما از ابتدای امسال تاکنون فقط ۱۰درصد این اعتبارات جذب شده است.

استاندار کرمان، اعتبارات استان در این بخش را ۶۰۰میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: در این استان، ۱۶شرکت تعاونی توزیع سهام عدالت ایجاد شده و یک هزار و ۱۸۰میلیارد ریال سهم به این منظور اختصاص یافته است.

رئوفی‌نژاد اظهار داشت: این میزان سهم به ۲۵۴هزار نفر واگذار خواهدشد.

در این دیدار، رمضان صدوقی رییس شورای اسلامی روستای بلورد گفت: نبود شبکه گاز رسانی، تخصیص نیافتن اعتبارات خشکسالی و نبود آسفالت راه روستایی، از عمده‌ترین مشکلات این دهستان است.

وی خواستار افزایش مخازن آب آشامیدنی دهستان برای رفع کمبود آب شد و از استاندار کرمان خواست در این منطقه بخشداری تاسیس شود. استاندار کرمان همچنین از ناحیه صنعتی بلورد دیدار کرد.

جواد عبدالهی مدیر امور دام جهاد کشاورزی سیرجان نیز در جریان این دیدار گفت: قرار است در ناحیه صنعتی بلورد ۱۶۰ گاوداری تاسیس شود که با احداث آن یکهزار راس گاو از سطح روستاها جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: تاسیس کارخانه‌های شیر و فرآورده‌های لبنی، خوراک دام، فرآوری و بسته‌بندی کود نیز در این منطقه طراحی شده است.